• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222886
+
-

طنز صبح جمعه

عملیات ناکام ریزپرنده‌هاى صهیونیستى در آسمان اصفهان و تبریز واکنش تمسخرآمیز کاربران ایرانى را به دنبال داشت

گزارش
طنز صبح جمعه

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

در شرایطی که برخی رسانه‌های ضدانقلاب همچنان مشغول خیال‌پردازی درباره حادثه بامداد جمعه در اصفهان هستند، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این اتفاق نه‌تنها با هیچ حادثه‌ای همراه نبوده‌، بلکه واکنش‌های طنزآمیز گسترده‌ای را نیز در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشته‌است.
بامداد جمعه بود که شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان، توجه رسانه‌ها و افکارعمومی را به‌خود جلب کرد؛ حادثه‌ای که اگرچه ازسوی مقام‌های نظامی اعلام شد که مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد‌هوایی به شیء مشکوکی بوده ‌است، اما از نخستین لحظات انتشار خبر، رسانه‌های معاند فضاسازی‌های گسترده‌ای را درباره حمله رژیم‌صهیونیستی به اهدافی در چند نقطه از ایران آغاز کردند؛ رویکردی که بیش‌از هر چیز بزرگ‌نمایی حادثه روز جمعه و دستاوردسازی برای مقام‌های رژیم‌صهیونیستی را دنبال می‌کرد.


همه‌چیز در اصفهان ‌عادی است
‌برخی رسانه‌های ضدانقلاب با قطع جریان عادی برنامه‌های خود و پوشش زنده تحولات منطقه، سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت و بزرگنمایی حادثه روز جمعه‌ داشتند، ‌ بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد فضاسازی‌ها  بیهوده بوده و شرایط همه شهرهای کشور از جمله اصفهان عادی گزارش شد‌.
اگرچه به‌دلیل ملاحظات امنیتی، در نخستین ساعت‌های بامداد جمعه برخی محدودیت‌های پروازی در چند فرودگاه کشور اعمال شد، اما روال فعالیت‌های پروازی پس از تعلیق چند ساعته، به حالت عادی بازگشت.‌

خیال‌پردازی‌های ضدانقلاب
درحالی‌که انتشار اخبار حادثه بامداد جمعه با واکنش تمسخرآمیز افکارعمومی مواجه شد، رسانه‌های معاند فاز تازه‌ای از دروغ‌پردازی‌ها درباره این حادثه را آغاز و تلاش کردند آن را «پاسخ متوازن» رژیم صهیونیستی با عملیات «وعده صادق» نیروهای مسلح ایران جلوه دهند. آنها ازسوی دیگر با انتشار اخبار دروغ، ادعا کردند حمله ریزپرنده‌ها با چند انفجار همراه بوده و پایگاه هشتم شکاری اصفهان را هدف قرار داده‌است. این درحالی است که به‌گفته مقام‌های نظامی مربوط، ازجمله امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده‌کل ارتش، صدای انفجار شنیده شده در آسمان اصفهان، مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی بوده‌ و هیچ حادثه یا خسارتی نیز گزارش نشده‌است.

دستاوردسازی برای تل‌آویو
به‌دنبال حادثه بامداد جمعه در آسمان اصفهان، یکی دیگر از رویکردهایی که به‌شدت مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت، راهبرد دستاوردسازی برای رژیم صهیونیستی بود. براین اساس هم بود که از نخستین لحظات انتشار خبر، خط «القای ناامنی» پیگیری شد و درحالی‌که صدای فعالیت سامانه‌های پدافندی تنها در اصفهان شنیده شده بود، از بروز انفجارهای متعدد در شهرهای مختلف ایران خبر دادند. در شرایطی که عملیات بسیار محدود ریزپرنده‌ها بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید، رسانه‌های ضدانقلاب با بزرگ‌نمایی آن، تلاش کردند برای تل‌آویو دستاورد بتراشند.

واکنش تمسخرآمیز ایرانیان

به‌دنبال عملیات ناموفق بامداد روز جمعه ریزپرنده‌های صهیونیست در آسمان اصفهان، واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی نیز در نوع خود قابل توجه بود. دراین میان کاربران ایرانی با استفاده از هشتگ‌هایی مانند «خرابکاری حقیرانه»، به این موضوع واکنش طنزآمیز نشان دادند که در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانید:
حامد براقی: طبق اسناد منتشر‌شده امروز در ویکی لیکس، سربازان اسرائیلی قراره به مرزهای ایران نزدیک بشن و بگن «خیلی بدین باهاتون قهریم» و ترجیحا بدون تلفات، سریعا به خاک اسرائیل برگردند.
اکانت ماسو: یک اصل مهم در جنگ‌های نوین، استفاده از بازی روانی است؛ اول بگو «درد نداشت»، بعد هشتگ «اسرائیل بزن» را ترند کن، سپس با چند تا ریزپرنده خبرسازی کن!
اکانت سینا لرستانی: خداشاهده اگه موشک عماد می‌دونست قراره با این پرنده 2تومنی پاسخش رو بدن هرگز شلیک نمی‌شد!
اکانت امیرحسین طیبی‌فرد: یه رفیق دهه‌هشتادی به قول معروف امروزی دارم اصلا هم اهل سیاست نیست، اول صبحی بهم دایرکت داده راجع به داستان امروز ِ اصفهان: یه چَک افسری خورد، دماغشم شکست، اومد یه فحش داد‌ و فرار کرد...
شباراوی: در پی حمله اسرائیل به تهران، 5 ایرانی از خنده کشته شدند و احساسات 10نفر دیگر جریحه‌دار شد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید