• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222866
+
-

2 سهمیه برای 3 نفر

یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا سهمیه المپیک را کسب کردند اما آزادکار وزن اول ناکام ماند

2 سهمیه برای 3 نفر

 یونس امامی و آذرپیرا با شکست همه رقبایشان سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند. به این ترتیب تعداد سهمیه‌های المپیک برای کشتی آزاد به 5نفر رسید. شاگردان محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از کسب 8مدال (5طلا و 3برنز) در مسابقات قهرمانی آسیا به ایران بازگشتند و 3ملی‌پوش دیگر کشورمان برای کسب سهمیه المپیک راهی قرقیزستان شدند. کاوه به همراه مهدی تقوی مربی تیم ملی پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا در قرقیزستان ماند تا احمد محمدنژاد جوان، یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا به آنها ملحق شدند.

   کار 57کیلوگرم به استانبول کشید
آزادکاران در مسابقات جهانی 2023 که آن زمان پژمان درستکار هدایت تیم ملی را برعهده داشت موفق به کسب 3سهمیه المپیک در اوزان 65، 86و 125کیلوگرم شدند و از کسب سهمیه در اوزان 57، 74و 97کیلوگرم بازماندند. در وزن نخست که از قبل معلوم بود در کسب سهمیه‌اش مشکل خواهیم داشت احمد محمدنژاد جوان ملی‌پوش ایران بود که نتوانست سهمیه المپیک را کسب کند. جوان در کشتی نخست رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا با نتیجه 10بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی‌گیر روسی‌الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت و به یک‌چهارم نهایی رسید. اما در این مرحله با نتیجه 14بر 3در مقابل مونخ باتخویاگ از مغولستان شکست خورد و به این ترتیب شانس سهمیه المپیک را از دست داد. جوان در این کشتی 2فن 4امتیازی خورد و نشان داد چقدر با کشتی‌گیران طراز اول این وزن فاصله دارد. تنها یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه المپیک باقی مانده است. آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک روزهای 20تا 23اردیبهشت‌ماه در شهر استانبول ترکیه و در سطح جهانی برگزار می‌شود. قرار است این بار علیرضا سرلک برای کسب سهمیه در وزن 57کیلوگرم راهی مسابقات گزینشی شود.

    2 برد عالی و کسب سهمیه
یونس امامی در 74کیلوگرم نماینده ایران در مسابقات جهانی 2023بود که با 2شکست در مقابل سیداکوف و تسابولوف از رسیدن به مدال و کسب سهمیه المپیک باز ماند. امامی 2هفته پس از ناکامی در مسابقات جهانی در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال طلا رسید تا دوباره اعتماد کادر فنی را جلب کند. او در مسابقات کسب سهمیه ملی‌پوش ایران بود که در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم با شکست 15بر 4بیونگ مین گنگ از کره‌جنوبی به مرحله بعد رسید. رقیب آخر امامی کایپانوف قزاق دارنده مدال نقره جهان بود. یونس امامی در یک کشتی یک‌طرفه موفق شد با نتیجه 11بر صفر در کمتر از 4دقیقه حریف عنوان‌دار خود را شکست دهد و صاحب سهمیه المپیک شود. در این رقابت‌ها مسابقه فینال برگزار نمی‌شد و امامی همراه با بکزاد عبدالرحمانوف سهمیه المپیک پاریس را در وزن 74کیلوگرم کسب کردند.

   بلیت پاریس برای آذرپیرا اوکی شد
در وزن 97کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا که در مسابقات جهانی در وزن 92کیلوگرم کشتی گرفت ملی‌پوش ایران بود. آذرپیرا پس از یک دور استراحت در دور دوم در مقابل آرش یوشیدا کشتی‌گیر دورگه ایرانی- ژاپنی قرار گرفت و موفق شد این کشتی‌گیر را با نتیجه 9بر یک شکست دهد. آذرپیرا برای کسب سهمیه المپیک در مقابل گانخویاگ گانباتار از مغولستان قرار گرفت. ملی‌پوش کشورمان این کشتی را با نتیجه 3بر صفر پیروز شد و موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد. آذرپیرا با کسب این پیروزی علاوه بر کسب سهمیه المپیک به‌عنوان ملی‌پوش ایران در المپیک پاریس انتخاب شد. در نهایت تیم 3نفره کشتی آزاد که در مسابقات کسب سهمیه المپیک حاضر شده بود با کسب 2سهمیه کارش را به پایان رساند. مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته فرنگی از روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه در قرقیزستان برگزار خواهد شد. امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مهمدی ملی‌پوشان ایران در این مسابقات هستند که در اوزان 77و 87کیلوگرم برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید