• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222792
+
-

دوسوم تهرانی‌ها کالابرگ گرفته‌اند

فضای اقتصاد ایران عادی است و نسبت به یکی‌دو هفته قبل که تنش‌های زیادی عمدی یا سهوی به آن تحمیل شد، شرایط بسیار بهتر و آرام‌تری را تجربه می‌کند.
به‌گزارش همشهری، اعلام نتایج هجدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکی از خبرهای دیروز در رسانه‌ها بود. در این حراج، ۲۵۲قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ معامله شد. میانگین قیمت این شمش‌های طلا 4میلیاردو۸۶۶ میلیون تومان اعلام شده است.
دیروز قیمت جدید مدل‌های مختلف پژو پارس هم اعلام شد. براساس آخرین بخشنامه ایران‌خودرو، قیمت جدید خودروی پژو پارس با موتور XU7P ویژه فروردین و اردیبهشت که در اسفند سال قبل ۲۹۴میلیون‌و۱۳۳هزار تومان اعلام شده بود با دریافت مجوز قیمت جدید به ۴۴۵میلیون‌و۷۴۲هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت خودروهای پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7P برای فروردین و اردیبهشت 439میلیون‌و529هزار تومان، قیمت پژو پارس سفارشی با موتور XU7P 380میلیون‌و871هزار تومان و قیمت پژو پارس با موتور TU5 402میلیون‌و46هزار تومان اعلام شده است. البته این قیمت‌ها، قیمت فروش درکارخانه بوده و مالیات ارزش‌افزوده، هزینه شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و سایر متعلقات قانونی به این مبالغ اضافه می‌شود.
دیروز میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن هم از سوی بانک مرکزی اعلام شد. طبق آمارها از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۳۳میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸هزار‌و۵۰۰ تومان تأمین شده و ۶۹۴میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات نیز به سایر صنایع اختصاص یافته است.
اعلام نتایج استقبال خانوارهای استان تهران از مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک نیز از خبرهای دیروز بود. براساس اعلام محمد آذرپناه، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، بیش از ۷۲درصد مردم تهران از مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیک استقبال کرده‌اند.
آنطور که آذرپناه می‌گوید: از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، ۲.۵همت اعتبار حمایتی کالابرگ الکترونیکی در استان تهران مصرف شده که ۱.۷همت آن در 2‌ماه اخیر و در قالب طرح فجرانه مورد استفاده قرار گرفته است.
به‌گفته آذرپناه، استان تهران در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، مقام دوم را در میان استان‌های کشور کسب کرده است.
در بازار تخم‌مرغ هم ریزش قیمت‌ها به کمتر از نرخ مصوب صدای مرغداران را برای مدیریت بازار درآورده و از دولت درخواست کرده‌اند که با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید