• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222591
+
-

نکات کلیدی برای خرید موبایل شیرآلات، دلار، لپ‌تاپ و پوشاک

جیبتان را در برابر تقلبی‌ها حفظ کنید

جیبتان را در برابر تقلبی‌ها حفظ کنید

متاسفانه همیشه امکان عرضه کالاهای تقلبی در بازار وجود دارد. این موضوع چالش‌های زیادی را برای مردم و فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است. از جمله این کالاهای تقلبی می‌توان به دلار، موبایل، لپ‌تاپ، لباس و شیرآلات اشاره کرد. در این گزارش، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توان کالاهای تقلبی را از اصلی تشخیص داد و از عواقب خرید آنها آگاه شد.





برنج نامرغوب چه نشانه‌هایی دارد؟
در سال‌های اخیر شاهد افزایش عرضه برنج نامرغوب در بازار ایران بوده‌ایم که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و به اقتصاد کشور نیز آسیب برساند.
  دانه‌های برنج نامرغوب ممکن است شکل و اندازه یکسانی نداشته و برخی از آنها شکسته یا ناقص باشند. برنج اصل دانه‌های یکدست و هم اندازه‌ای دارد.
  رنگ برنج نامرغوب ممکن است غیرطبیعی باشد، مانند سفید خیلی روشن، زرد یا قهوه‌ای تیره. برنج اصل رنگ کرمی یا سفید شیری دارد.
  دانه‌های برنج نامرغوب بعد از پخت ممکن است له شده یا شکسته شوند و شکل خود را از دست بدهند. برنج با کیفیت معمول بعد از پخت شکل خود را حفظ می‌کند و
به هم نمی‌چسبد.
آزمایش‌های خانگی
مقداری محلول ید به برنج اضافه کنید. اگر برنج نامرغوب باشد، رنگ آن به آبی یا بنفش تغییر می‌کند. برنج اصل رنگ خود را حفظ می‌کند.

نشانه‌های چای تقلبی در بازار
چای یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در ایران است که باید در خرید آن دقت شود. با توجه به چند نکته کلیدی، می‌توانید چای تقلبی را از اصل تشخیص دهید.
  چای اصل طعم و عطری بسیار خوب و خاص دارد که بعد از دم شدن از خود نشان می‌دهد،‌ این در حالی است که وقتی چای تقلبی دم می‌شود عطر خاصی ندارد.
  چای مرغوب رنگی طبیعی دارد. علاوه بر آن دقت کنید که چای مرغوب وقتی با آب جوش ترکیب می‌شود دیرتر رنگ می‌دهد. در حالی که چای تقلبی و دارای رنگ، خیلی زود رنگ می‌دهد و رنگ آن پر رنگ غیر طبیعی است.
  چای اصل و مرغوب معمولا طعم گس دارد که به خوبی قابل تشخیص است. دقت کنید که چای مرغوب مزه طبیعی دارد و چندان تلخ نیست و اگر چای مزه بسیار تلخی داشت و
 پررنگ بود نشانه غیر اصل بودن آن است.

آزمایش‌های خانگی
مقداری چای را در آب سرد بریزید چای تقلبی در آب سرد به سرعت ته‌نشین می‌شود، این در حالی‌ است که چای اصل ته نشین نمی‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید