• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222577
+
-

ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه

10روزه کارت سوخت را به‌دست مردم می‌رسانیم، از مهریه مالیات نمی‌گیریم، گرانفروشی جوجه یک‌روزه ممنوع است، بانک‌ها قفل وام‌های خرد را باز کنند و قیمت برنج افزایش ندارد. در اقتصاد و بازار ایران چه می‌گذرد؟ چالش اول بسیاری این روزها تأخیر در دریافت کارت سوخت است اما جعفر سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: با فراجا حرف زده‌ایم و قرار شده که کارت‌های سوخت را 10روزه به‌دست مردم برسانیم.
شایعه گرفتن مالیات از فاکتورهای خرید جهیزیه و مبلغ مهریه هم تکذیب شده و مهدی موحدی، سخنگوی سازمان امور مالیاتی می‌گوید: تا زمانی که قانون تغییر نکند معافیت از مالیات برای فاکتورهای خرید جهیزیه و مهریه پابرجاست. حال که خیال‌مان از مالیات مهریه و کوتاه‌تر شدن زمان کارت سوخت راحت شد، بدانیم که وضعیت بازار مرغ اکنون آرام است و به‌گفته علی ابراهیمی، به‌دلیل فراوانی تولید، از اواخر بهمن‌ماه سال قبل شاهد کاهش قیمت مرغ زنده هستیم که باعث ضرر و زیان واحدهای مرغ گوشتی در کشور شده است. چالش مرغداران این است که قیمت جوجه یک‌روزه بالارفته و به همین دلیل، مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی در نامه‌ای به انجمن جوجه یک‌روزه خواستار تعدیل قیمت شده و گفته قیمت اعلام شده باعث تنش در بازار گوشت مرغ و دلسرد شدن مرغداران گوشتی می‌شود.

چه خبر از وام‌های خرد؟
خوب می‌دانیم که در فصل پایانی سال گذشته بسیاری از بانک‌ها به درخواست وام جواب منفی می‌دادند و بسیاری منتظر بازشدن قفل وام‌ها در سال جدید نشسته‌اند. حالا مهدی سحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره زمان اعطای وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری می‌گوید: در ابتدای سال، سهمیه یک‌دوازدهم ماهانه به شبکه بانکی ابلاغ شد و پس از طی مراحل قانونی و اداری سهمیه کامل بانک‌ها تعیین و ابلاغ می‌شود. او درباره سختگیری بانک‌ها هم می‌افزاید: بانک مرکزی تأکید دارد که شبکه بانکی با «کمترین سختگیری» و «بیشترین تسهیلگری» نص صریح قانون را در مطالبه وثایق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید