• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222576
+
-

خودروی برقی ایستاد، نفت برگشت!

با بازشدن بازارهای جهانی، قیمت نفت افت کرد و هر بشکه نفت سبک آمریکا 84دلار و 96سنت و هر بشکه نفت دریای شمال هم 89دلار و 69سنت قیمت خورد. به گزارش همشهری، این اتفاق در شرایطی رخ داده که در زمان حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بازارهای جهانی تعطیل بود و تحلیلگران می‌گویند با فروکش‌کردن تنش، بازارهای جهانی ازجمله نفت زمان آرامی را در نخستین ساعات آغاز هفته جاری سپری کرده‌اند. تحلیلگران مؤسسه سیتی ریسرچ می‌گویند برطرف شدن تنش‌ها می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها به بازه ۷۰ یا ۸۰دلار برای هر بشکه منجر شود.

بازگشت به‌خودروی بنزینی
یورونیوز گزارش داده که با بازگشت مصرف‌کنندگان به‌خودروهای بنزینی، فروش خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن در سه‌ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک‌چهارم کاهش یافته است. این در حالی است که پارلمان اروپا قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب می‌رساند. اما مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید فروش خودروهای برقی در اروپا در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۴ به‌دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت‌‌‌ برای شارژ این خودروها کاهش یافته است. هزینه‌‌ بالای این خودروها یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه خریداران است.

کره؛ گرفتار تورم چسبنده
نرخ تورم کره‌جنوبی در‌ماه فوریه به بالای 3درصد رسید و نشان می‌دهد که این کشور ممکن است با تورم چسبنده‌تر از حد انتظار مواجه شود. وی سانگ موک، وزیر دارایی می‌گوید: دولت وضعیت تورم اخیر را جدی می‌گیرد و تمام تلاش خود را برای کاهش تورم به سطح 2درصد به‌ کار خواهد گرفت. مقامات بانک مرکزی این کشور انتظار داشتند که نرخ تورم به محدوده 2درصد برسد، اما به‌دلیل افزایش هزینه مواد غذایی و انرژی اکنون شهروندان این کشور با شوک تورم 3درصد مواجه شده‌اند. با این حال دولت سئول قول داده که برای مهار تورم تلاش خواهد کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید