• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222563
+
-

ناکامی تل‌آویو در اجماع‌سازی علیه تهران

ناکامی تل‌آویو در اجماع‌سازی علیه تهران

در شرایطی که محور غربی – صهیونیستی تلاش می‌کرد نشست اضطراری یکشنبه‌شب شورای امنیت سازمان ملل را به عرصه‌ای برای اجماع‌سازی علیه ایران تبدیل‌کند، این نشست بدون صدور قطعنامه پایان یافت؛ موضوعی که نتیجه‌ای ناامیدکننده برای تل‌آویو داشت.
در شرایطی که گیلعاد اردان، نماینده رژیم ‌صهیونیستی در این نشست تلاش کرد حمله ایران به اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را تهدیدی برای مسجدالاقصی و مسلمانان قلمداد کند، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از شورای‌امنیت به ‌دلیل اقدام نکردن در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه انتقاد کرد.
نماینده چین نیز در این نشست تأکید کرد: روز اول آوریل نمایندگی ایران در سوریه هدف قرار گرفت و موجب تلفات متعددی از ایرانیان شد و این اقدام نقض منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت سوریه بود. ایران تأکید کرده که این اقدام، تلافی‌جویانه بوده و پایان یافته است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت با موضوع بررسی وضعیت خاورمیانه، با اشاره به اینکه 3 کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را به روی واقعیت ببندند، اظهار کرد که حمله اخیر ایران در پاسخ به تجاوزهای نظامی مکرر رژیم ‌صهیونیستی، به‌ویژه حملات نظامی این رژیم در ۱۳فروردین‌ماه علیه اماکن دیپلماتیک ایران که برخلاف بند۴ ماده۲ منشور سازمان ملل بوده، انجام شده ‌است.
امیرسعید ایروانی با تأکید بر اینکه ایران اعلام می‌دارد به ‌دنبال تشدید تنش یا جنگ در منطقه نیست، اضافه‌ کرد: جمهوری اسلامی ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر عزم تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع از مردم، امنیت و منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدامات تجاوزکارانه با شدت و مطابق قوانین بین‌المللی تأکید می‌کند؛ ایران در استفاده از این حق درصورت لزوم دریغ نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید