• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222560
+
-

اقدام ضروری و متناسب ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی

نشست خبری ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دیروز (دوشنبه) با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. کنعانی در این نشست، آخرین مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی را تشریح کرد. در ادامه مهم‌ترین محورهای این نشست آمده است:
  ایران به‌دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و پایبند به موازین و قوانین بین‌المللی است اما برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه هر متجاوزی همواره عمل خواهد کرد. اقدام ایران در حمله به رژیم صهیونیستی ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را هدف قرار داد.
  انتظار می‌رود دیگران و ازجمله آمریکا واکنش منطقی و مسئولانه ایران را مورد توجه قرار دهند و به‌جای الفاظ و مواضع غیرمنطقی، قدردان اقدام تهران در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای باشند.
      جمهوری اسلامی ایران متعهد همیشگی به آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی بوده و همیشه در این چارچوب عمل کرده است. براساس اطلاعاتی که دارم تعلق کشتی توقیف شده به رژیم صهیونسیتی محرز است.
  اخیرا مصاحبه‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی زیادشده و رگه‌های سیاسی بودن بیش ‌از رگه‌های تخصصی و حرفه‌ای مشهود است و این کمکی به وی و آژانس نمی‌کند و انتظار می‌رود که آقای گروسی متعهدانه و حرفه‌ای و در چارچوب وظایف ذاتی خودش عمل کند.
  اردن ازجمله کشورهایی است که در طول سالیان متمادی از ناحیه اقدامات جنایت‌آمیز متاثر بوده است. شایسته است که اقدام مشروع ایران در تنبیه متجاوز مورد تأیید و حمایت کشورها ازجمله کشورهای منطقه‌ای و کشورهای عربی و اسلامی قرار گیرد.
  روابط ما با اردن، روابطی دوستانه است و گفت‌وگوهایی بین وزرای 2کشور طی ماه‌های گذشته درخصوص نحوه مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در فلسطین وجود داشته است.
  سوابق دهه‌های گذشته نشان‌ داده که حضور نظامی آمریکا در هیچ جای منطقه امنیت‌ساز نبوده و رفتارواشنگتن هیچ جا امنیت‌آفرین و در چارچوب منافع منطقه نبوده است. ملت، دولت و مجلس عراق نیز در ماه‌های گذشته خواسته و دیدگاه خودشان را نشان ‌دادند و خواستاراعلام زمانبندی‌ای جهت خروج نیروهای‌ نظامی آمریکا هستند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید