• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222517
+
-

برگزاری 461 تور گردشگری در تهران طی نوروز

برگزاری 461 تور گردشگری در تهران طی نوروز

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، درباره فعالیت‌های شهرداری تهران در نوروز امسال گفت: برنامه‌های نوروز۱۴۰۳ از ۲ اسفند۱۴۰۲ با جشن نوروزی آغاز شد که در آن بیش از ۵۲دستگاه خودروی تزیین شده حامل گروه‌های هنری، ۱۰دستگاه تراکتور تزئین شده و ۱۲۶گروه نمایشی در قالب ۵۰۴ نفر شرکت کردند.
او با اشاره به اینکه در این برنامه، خودروها از بالای میدان هفتم‌تیر به‌سمت میدان ولی‌عصر(عج) و در نهایت بلوار کشاورز و بوستان لاله حرکت کردند، افزود: این خودروها در طول مسیر مراسم، جشن‌ و پایکوبی برگزار کردند. با انجام‌ این کار آمادگی شهر تهران را برای استقبال از مهمانان نوروزی اعلام کردیم.

اختصاص 100دستگاه برای استقبال از گردشگران
قاسمی درخصوص ارائه خدمات به شهروندان و مهمانان نوروزی گفت: برای انجام این کار۱۰۰ایستگاه اطلاع‌رسانی و استقبال گردشگری در شهر برپا شد که در این ایستگاه‌ها واقعیت مجازی VR، AR  فعال بود.
رئیس ستاد گردشگری در ادامه گفت: بیش از ۳۷ هزار و ۴۵۸ نفر از خدمات VR و AR در غرفه‌های اطلاع‌رسانی استفاده کردند. در این غرفه‌ها به ۴۰۲ هزار و ۷۷۲ نفر از شهروندان و مهمانان نوروزی خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه شد.

برگزاری 461 تور گردشگری در مناطق 22گانه
او درخصوص تورهای گردشگری توضیح داد:‌۴۶۱ تور به‌صورت روزانه توسط مناطق برگزار شد که ۸ هزار و ۹۲۶ نفر در این تورها شرکت کردند. بیش از ۲ هزار و۳۸۰ تور پیاده نیز در ۱۹مسیر پیشنهادی برگزار شد که ۴۶هزار نفر از خدمات شهرداری تهران استفاده کردند. ۱۲۹تور روزه‌اولی‌ها نیز برگزار شد که ۴ هزار و ۲۵۷ نفر در آنها شرکت کردند؛ این تور همچنان در حال برگزاری است. همچنین ۱۵۷تور دهه هشتادی برگزار شد که ۵ هزار و ۲۴ نفر در آن شرکت کردند.

اختصاص حمل‌ونقل مناسب برای سالمندان و معلولان
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه ۲۹۰ تور برای سالمندان و افراد دارای معلولیت برگزار شد، گفت: برای موضوع حمل‌ونقل گردشگران سالمند و افراد دارای معلولیت، اغلب از ون استفاده کردیم.

اجرای تور ری‌گردی به‌صورت روزانه
او با تأکید بر اینکه تور ری‌گردی که به‌صورت روزانه برگزار می‌شد ازجمله تورهای شاخص امسال بود، بیان کرد: امسال ۷۷ تور ری‌گردی برگزار شد که ۳ هزار و ۸۰ نفر از این تورها بهره‌مند شدند. در تور ری‌گردی که هر روز از ایستگاه متروی شهر ری آغاز می‌شد، از جاذبه‌های گردشگری شهر ری بازدید صورت می‌گرفت. افراد شرکت‌کننده در نهایت به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای صرف افطار می‌رفتند.

میزبانی تهران از 200کمپر
قاسمی درخصوص کمپرها گفت: امسال در تهران میزبان بیش از ۲۰۰کمپر بودیم که برای آنها نیز برنامه‌های مفصلی ازجمله ۲۴تور برگزار شد و‌ ۹۶۰ نفرروز از این تورها استفاده کردند.

برگزاری برنامه نوروزخوانی
او در ادامه مطرح کرد: نوروزخوانی از ۲۵اسفند ماه برگزار شد که در این  زمینه ۵۴۵ برنامه و ۱۴۱هزار نفر اجرا داشتیم. ۴۶برنامه نیز برای تهران در قاب عکس نوروز برگزار شد که ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب این برنامه بودند.

اطلاع‌رسانی برنامه‌های نوروز از سامانه137
رئیس ستاد گردشگری با تأکید بر اینکه بحث هدایت مهمانان نوروزی و شهروندان از طریق سامانه۱۳۷ یکی‌ از کارهای شاخص امسال بود، گفت:شهروندان و مسافران درمجموع ۷ هزار و481 تماس با سامانه۱۳۷ گرفتند که ۲ هزار و ۶۶۰ تماس را تهرانی‌ها و ۴ هزار و ۸۲۱ تماس را نیز شهرستانی‌ها گرفته بودند.
قاسمی با اشاره به اینکه سامانه ارائه سرویس یواس‌اس‌دی را نیز داشتیم، مطرح کرد: ۸ هزار و ۶۸۰ نفر از این سامانه استفاده‌کردند.

اسکان نوروزی در مساجد و بوستان‌ها
او درخصوص بحث اسکان نوروزی گفت: ۲ هزار و ۸۸۰ نفر در مدارس، ۵ هزار و ۱۲۷ نفر در بوستان‌ها و ۴۳۵ نفر هم در سایر مکان‌ها ازجمله مساجد اسکان داده شدند.

افطاری برای 10هزار نفر درجاذبه‌های گردشگری تهران
رئیس ستاد گردشگری افزود: از بیش از ۱۰هزار نفر در مجموعه موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری تهران پذیرایی افطار صورت‌گرفت.

ساماندهی موضوعات گردشگری در تهران
او درخصوص ساماندهی موضوعات گردشگری در شهر تهران گفت: در 25منطقه شامل ۲۲منطقه شهری، مجموعه برج میلاد، مجموعه اراضی عباس‌آباد و مجموعه چیتگر هزار و ۱۱۰نفر برای این برنامه‌ها به‌کار گرفتیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید