• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222515
+
-

ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی جدید در تهران

روز گذشته مراسم کلنگ‌‌زنی ایستگاه جدید آتش‌نشانی در محله نواب واقع در منطقه11 برگزار شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در جریان این مراسم گفت: ۲۵سال است که دوستان‌ ما در شهرداری قصد ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی جدید را داشتند که بالاخره امروز این امر محقق شد. قدرت‌الله محمدی با اشاره به اینکه نمی‌دانم از افتتاح ایستگاه جدید آتش‌نشانی خوشحال باشم یا نه، افزود: ما در بین ۱۰کلانشهر دنیا، بالاترین میزان ایستگاه‌ها را داریم و هنوز نیز باید به ساخت ایستگاه‌های جدید مشغول باشیم؛ زیرا ناایمنی‌های بسیاری در شهر ما وجود دارد و مجبور به ایجاد ایستگاه جدید هستیم. او ادامه داد: اگر همه مردم و دستگاه‌ها به اهمیت ایمنی پی ببرند و مسائل ایمنی را در محل کار و زندگی خود رعایت کنند، ما کمتر به ساخت ایستگاه جدید روی می‌آوریم، اما برای اینکه یک ثانیه زودتر به حادثه برسیم مجبور به ایجاد ایستگاه جدید هستیم تا جان و مال مردم را حفظ کنیم.
محمدی افزود: در ۲۸اسفند سال گذشته یک ساختمان در محدوده خیابان ولیعصر آتش گرفت و خانواده‌ای گرفتار آتش شدند. این خانواده یک دوقلوی ۶ماهه و یک فرزند ۴ساله داشتند که همکاران من، آنها را از آتش و دود نجات دادند. به‌گفته پدر این خانواده، «دود همه‌جا را گرفته بود و من تصور نمی‌کردم کسی از پنجره برای نجات ما بیاید، اما آتش‌نشانان ما را نجات دادند.»
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اضافه کرد: این ثانیه‌ها خیلی مهم است و اگر همکاران ما چند ثانیه دیرتر رسیده بودند، معلوم نبود چقدر این کودکان در دود دوام می‌آوردند. او ادامه داد: در حاشیه اتوبان نواب مشکلات زیادی وجود دارد و این ایستگاه برای رفع این مشکلات ایمنی ایجاد می‌شود. ما احساس کردیم که با ایجاد ایستگاه جدید می‌توانیم بهتر خدمات را ارائه دهیم. محمدی با اشاره به اهمیت وجود نردبان در ایستگاه‌های آتش‌نشانی گفت: در این منطقه، نردبان آتش‌نشانی نداریم؛ زیرا محلی برای استقرار آن نداشتیم، اما با ایجاد این ایستگاه، نردبان در آن مستقر می‌شود و عملیات نجات نیز سریع‌تر و بهتر انجام‌ خواهد شد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: سازمان آتش‌نشانی بیشتر از ۳۰نوع خدمت رایگان به مردم ارائه می‌دهد و فقط کار سازمان به اطفای حریق محدود نمی‌شود و امیدوارم نیروهای آتش‌نشان تمام  ۲۴ساعت را در نوبت خود بخوابند و هیچ حادثه‌ای در شهر رخ ندهد که نیاز به حضور ما باشد. ان‌شاءالله در سال جدید همین‌ جمع برای افتتاح این ایستگاه دوباره دور هم جمع شویم و ساخت آن طولانی نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید