• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222443
+
-

دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور

یادداشت
دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور

دکتر سیدحسن امامی رضوی، متخصص جراحی عمومی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر فرهنگستان علوم پزشکی ایران

سبک زندگی دکتر مرندی به‌عنوان یکی از پزشکان ادیب سرزمین‌مان بسیار خاص و متفاوت است. آنچه را بنده در 30سال آشنایی با ایشان شاهد بوده و تجربه کرده‌ام به‌طور خلاصه بیان می‌کنم.
سابقه همکاری من با آقای دکتر مرندی به سال1372 برمی‌گردد. ایشان وزیر بهداشت بودند و من در یکی از معاونت‌های وزارت بهداشت به‌عنوان مشاور و قائم‌مقام با ایشان همکاری داشتم. بعد از آن همکاری ما ادامه داشت. از سال 74 تا 76 معاون ایشان در وزارت بهداشت بودم و از سال88 نیز من عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی شدم و ارتباط نزدیک‌تری با ایشان دارم. آقای دکتر مرندی خصوصیات ویژه بسیاری دارند که یکی از آنها، پایبندی به اعتقادات است. انسان بسیار معتقد و ولایتمداری هستند و بسیار پیگیرند تا کاری که به آن اعتقاد دارند، به نتیجه برسد. در عمل به اعتقادشان خیلی جدی هستند و با هیچ‌کسی در این خصوص ملاحظه یا تعارف ندارند.
نظم ایشان خصوصیت دیگری است که در این سال‌ها همیشه شاهد بوده‌ام. هم خودشان بسیار آدم منظمی هستند و هم دیگران را به این مسیر می‌کشانند. بارها اتفاق افتاده که افراد در هر سطح و مقامی که بودند اگر در جلسات با تأخیر حاضر می‌شدند، حتما به‌دلیل بی‌نظمی با برخورد جدی و تذکر آقای دکتر مواجه می‌شدند و این موضوع اوایل برای من مایه تعجب بود. این نظم و جدیت، در پیگیری کارهایی که به افراد می‌سپردند هم وجود دارد.
دکتر مرندی، در حوزه نظام سلامت، پیشرو هستند. در این چنددهه که در خدمت نظام سلامت جمهوری اسلامی هستند، در هر جایگاهی که بوده‌اند، همیشه نو‌آوری‌هایی را در نظام سلامت کشورمان ایجاد کرده‌اند؛ چه زمانی که وزیر بودند و چه زمانی که نماینده مجلس بودند. سال‌هاست ریاست فرهنگستان علوم پزشکی را برعهده دارند و حتی زمانی که هیچ‌کدام از این مسئولیت‌ها را نداشتند، به‌عنوان عضو ساده کمیته کشوری واکسیناسیون اطفال یا ایجاد انجمن علمی نوزادان، شاهد نوآوری ایشان در نظام سلامت کشور بوده‌ایم.
ایشان در عین حال که در کار جدی هستند، اما خارج از فضای اداری، اهل بذله‌گویی و شوخی توأم با احترام هستند. این خصوصیت را در برخورد با خانواده محترمشان هم دارند و بسیار اهل خانواده هستند. یک نکته برجسته در زندگی آقای دکتر مرندی وجود دارد که شاید در برخی مسئولان کمتر دیده شود. من از سال72 به‌طور مستقیم با ایشان کار کرده‌ام و با وجود اینکه برای کارشان بسیار وقت می‌گذارند اما از خانواده غافل نیستند. برخورد ایشان با همسر و فرزندانشان بسیار محبت‌آمیز است. همه اعضای خانواده ایشان ولایتمدار و افرادی معتقد ‌و از نظر اعتقادی کاملا با همدیگر همسو هستند. این موضوع حاصل 2‌چیز است؛ یکی محبتی که به خانواده دارند و عامل دیگر به قلب پاک‌ ایشان برمی‌گردد و این نعمت و برکت را به ایشان عطا کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید