• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222417
+
-

شارژ نفت با موشک‌های ایرانی

افزایش قیمت نفت در گشایش بازارهای جهانی، برآورد بسیاری از کارشناسان خارجی است. آنها با تأکید بر اهمیت حمله موشکی ایران از خاک خود به خاک رژیم صهیونیستی، معتقدند در زمان آغاز معاملات بازارهای جهانی در روز دوشنبه، قیمت نفت رشد خواهد کرد. پیش‌ازاین نگرانی بازار نفت از کیفیت پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی باعث شارژ قیمت نفت شده بود و حالا با عملی شدن این وعده، باید منتظر رفتار واقعی بازار نفت ماند.
البته تأثیر حمله موشکی ایران فقط محدود به بازار نفت نیست. همزمان با وقوع حمله، بازار رمزارزها نیز با سقوط قیمت مواجه شد و بیت کوین به‌عنوان شاخص‌ترین ارز مجازی، سقوط 7درصدی قیمت را تجربه کرد. در آن‌سوی ماجرا، شرکت «سامسونگ» نیز در پی رکود اقتصاد رژیم صهیونیستی به‌دلیل ادامه جنگ در غزه، تصمیم به توقف فعالیت‌های شاخه نوآور خود در اراضی اشغالی گرفته و حالا با حمله موشکی ایران مصمم‌تر است تا سامسونگ نکست را به بیرون از مرزهای ناامن رژیم صهیونیستی منتقل کند.
در آمریکا، همزمان با فشار افزایش واردات بر اقتصاد این کشور، سقوط درآمد بزرگ‌ترین بانک ایالات‌متحده خبرساز شده و زنگ خطر را برای اقتصاد این کشور به صدا درآورده است. سیتی‌گروپ، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکا محسوب می‌شود که کاهش 27درصدی درآمد خود در سه‌ماهه 2024 را تأیید کرده است. این خبر باعث شد قیمت سهام سیتی گروپ در بورس نیویورک ۲.۱۲درصد کاهش پیدا کند. ولز فارگو هم یکی دیگر از شرکت‌های خدمات مالی چندملیتی آمریکایی است که با کاهش 7.6درصدی درآمد در سه‌ماهه سال‌جاری میلادی مواجه بوده است. این خبرها، خاطره رکود بانکی آمریکا در سال 2008 را زنده می‌کند که باعث زلزله اقتصادی در این کشور شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید