• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222316
+
-

خرج دولت در سال جدید بالاخره معلوم می‌شود؟

رئیس‌کل بانک مرکزی از اعلام آمادگی این بانک جهت امضای قرارداد ۶۰۰میلیون دلاری با وزارت نفت خبر داد و قائم‌مقام وزارت جهادکشاورزی وعده کاهش قیمت گوشت قرمز را می‌دهد و سرانجام جزئیات بخش دوم از لایحه بودجه سال‌جاری منتشر شد.به‌گزارش همشهری، پس از آنکه وزارت نفت تصمیم گرفت که توسعه میدان‌های نفتی را به داخلی‌ها بسپارد، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی هم گفت که 600میلیون دلار در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد داد تا در توسعه چاه‌های نفتی ایران سرمایه‌گذاری کند و البته جواد اوجی هم گفته که ایران با محدودیت ارزی مواجه نیست و وضع‌مان خوب است.

بودجه سال در راه است
همزمان با اعلام خبر آغاز جلسات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه1403، سازمان برنامه و بودجه جزئیات این سند را منتشر کرد تا همه مردم در جریان خرج دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها قرار گیرند. به‌گفته مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق حداکثر تا هفته اول اردیبهشت به صحن علنی ارائه شده و در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

گوشت ارزان می‌شود؟
این روزها و با پایان‌ماه رمضان شهروندان انتظار آرامش در بازار گوشت قرمز و جمع شدن صف خرید گوشت با قیمت دولتی را دارند و علیرضا پیمان‌پاک، مرد شماره2 وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه تمرکز این وزارتخانه روی جهش تولید گوشت قرار گرفته، می‌گوید: در سطح خرده فروشی نباید افزایش قیمت صورت گیرد و سازمان حمایت نیز باید بر خرده‌فروشی‌ها نظارت کند. زیرا در سطح خرده فروشی نباید افزایش قیمت صورت گیرد.

فرجام راه‌آهن رشت- آستارا
از حوزه حمل‌ونقل ریلی هم خبر می‌رسد که سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور دیدار کرده و قول گرفته که قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت راه‌آهن رشت - آستارا به‌زودی امضا شود.

آب کمتر مصرف کنید
هنوز هوا گرم نشده، مقامات وزارت نیرو از شهروندان تهرانی خواسته‌اند تا مصرف آب را 15درصد کم کنند. چرا که آخرین وضعیت ذخایر آب سدها نشان می‌دهد که ذخیره آب مخازن تأمین‌کننده آب شرب استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

زعفران ما یا اسپانیا؟
این روزها زعفران در خبرها جایی پیدا کرده و پس از اینکه اعلام شد ایران در حال از دست دادن بازار خود است، اتاق ایران گزارش داد که طبق آمارهای جهانی بیش از ۹۰درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، اما به دلایل مختلف کمتر توانسته از ارزش افزوده این محصول پرسود بهره ببرد اما در مقابل اسپانیا توانسته جایگاه بزرگ‌ترین صادر‌کننده مجدد زعفران ایران را برای خود تثبیت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید