• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222295
+
-

افزایش پلکانی قیمت بلیت کنسرت

رکوردداران کنسرت 1402 چه کسانی بودند؟

گزارش2
افزایش پلکانی قیمت بلیت کنسرت

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

در سال جدید زمزمه گران شدن بلیت‌های کنسرت به گوش می‌رسد، سال گذشته هم به شکل پلکانی کنسرت‌های موسیقی افزایش قیمت داشتند و بلیت‌های کنسرت از کف 180هزار تومان تا سقف 800هزار تومان به فروش می‌رسید.
کنسرت‌های موسیقی به‌خاطر مناسبت‌هایی که در طول سال وجود دارد، تقریبا 9‌ماه از سال امکان فعالیت دارند و به‌گفته بسیاری از کنسرت گذاران بهای اجاره سالن و تجهیزات سالن مانند دیگر اقلام گران شده است و به ناچار بلیت کنسرت‌ها گران می‌شود.
هنوز یک‌ماه از سال جدید نگذشته که قیمت بلیت‌های موسیقی 100هزار تومان گران‌تر شده و بلیت کنسرت‌ها نزدیک به 900هزار تومان به‌خصوص در کنسرت‌های پاپ دیده می‌شود. در دیگر شهرها هم بلیت‌ها تا سقف 600هزار تومان به فروش می‌رسند که سقف قیمت در سال گذشته به 500هزار تومان می‌رسید.

ترافیک اجرا در اردیبهشت
با نگاهی به برنامه کنسرت‌های موسیقی در فصل بهار که اجراهای خود را در شهرهای مختلف و همچنین پایتخت ادامه می‌دهند این افزایش قیمت در کنسرت‌ها دیده می‌شود.
در آخرین روزهای فروردین و روزهای پیش روی اردیبهشت‌ماه ترافیک کنسرت‌ها در پایتخت دیده می‌شود. برج میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، میزبان کنسرت‌ها هستند. فروش بلیت‌های کنسرت برای روزهای اردیبهشت نیز باز شده و از الان بلیت برخی از کنسرت‌های پاپ به پایان رسیده است. ازجمله کنسرت‌ها می‌توان به رضا صادقی اشاره کرد. کف فروش بلیت‌ها 200هزار تومان و سقف آن تقریبا 900هزار تومان است و بیشتر از دوسوم بلیت‌ها به فروش رسیده است. مجید رضوی، معین زندی، روزبه بمانی و مصطفی راغب ازجمله خوانندگانی هستند که کنسرت‌های خود را در 10روز اول اردیبهشت برگزار می‌کنند.
هفتم اردیبهشت هم در تالار وحدت کنسرت گروه نوشه برای بانوان روی صحنه می‌رود. بلیت‌های این کنسرت از 180هزار تومان شروع شده و تا سقف 650هزار تومان به فروش می‌رسند.

مکث
علیرضا قربانی و یاسینی بیشترین کنسرت را داشتند

در میان خوانندگان پاپ، علی یاسینی در سال گذشته بیشترین کنسرت را در تهران و شهرستان داشت. این خواننده جوان کنسرت‌هایی را در چند کشور دیگر برگزار کرد. یاسینی در سال1402 در 90روز بیش از 170سانس کنسرت در تهران داشت و در شهرهای دیگر نیز تقریبا 50کنسرت برگزار کرده است و جزو خوانندگان پرکار و پرفروش سال گذشته به‌حساب می‌آید. همچنین علیرضا قربانی از خوانندگان پرطرفدار نیز بیشترین تور را در ایران و کشورهای خارجی برگزار کرده است. این خواننده در سال گذشته نزدیک به 100شب در تهران روی صحنه رفته و کنسرت‌هایش بیش از 160سانس اجرا بوده؛ قربانی به شکل تور کنسرت‌هایش را در تهران و دیگر شهرها در هر فصل برگزار می‌کرد. علاوه بر تهران؛ گرگان، رشت، تبریز، کرمان، سیرجان، شیراز و جزیره کیش در نیمه اول سال میزبان گروه قربانی بودند و در نیمه دوم سال نیز علاوه بر تهران؛ یزد، کاشان، شهرکرد، اصفهان، شیراز و تبریز میزبان کنسرت‌های این خواننده بودند. قربانی در سال1402 تور کنسرت‌هایش را هم در کانادا، اروپا و استرالیا برگزار کرد. کلگری، ونکوور، تورنتو، مونترال، دوسلدورف، فرانکفورت، مونیخ، برلین، لندن، منچستر، روتردام، استکهلم، مالمو و سیدنی شهرهایی بودند که این خواننده به همراه گروهش در آنجا روی صحنه رفت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید