• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222258
+
-

عدد خبر/ 65 هزار

میلیارد تومان بودجه، متأسفانه نتوانست توقعات جامعه داروسازی را پاسخ بدهد. سازمان غذا و دارو هم به‌صورت زنجیروار زیر سؤال رفت، درحالی‌که نه بودجه دست آنها بوده، نه به موقع رسیده، نه نظرشان که بودجه 105هزار میلیارد تومانی بوده برای دارویار تأمین شده است.

80 درصد  
بیماری‌ها و تشخیص‌های بالینی در حال حاضر به کمک آزمایش‌ها و آزمایشگاه‌ها صورت می‌‌گیرد. این امر نشان می‌دهد که آزمایشگاه‌ها چه نقشی مهمی برای پزشکان و شهروندان و متولیان سلامت دارند. همچنین متولیان امر می‌گویند تا یک دهه آینده، هوش مصنوعی در آزمایشگاه‌ها و تشخیص‌ سهم بزرگی خواهد داشت.

5 هزار
آزمایشگاه در کل کشور داریم که با توجه به هزینه‌هایی که باید تقبل کنند و مدام در حال زیاد شدن است، برخی از آنها در حال تعطیل شدن هستند و شرایط مناسبی ندارند. به واسطه نقش مهمی که آزمایشگا‌ه‌ها در حوزه سلامت دارند، باید به بحث ‌تعطیل نشدن آنها ورود کرد.

12 هزار
نفر از اتباع خارجی غیرآسیب‌پذیر بیمه‌شان را خودشان پرداخت می‌کنند. به‌گفته سازمان بیمه سلامت، 95هزار نفر از اتباع خارجی آسیب‌پذیر هم تحت پوشش بیمه پایه سلامت‌اند که هزینه حق بیمه‌شان را کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌دهد. 42هزار نفرشان هم با اعتبار محدود دولتی، تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته‌اند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید