• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
شنبه 25 فروردین 1403
کد مطلب : 222228
+
-

سینما برای غزه

شمار زیادی از کارگردانان و ستاره‌های سینما ازجمله بازیگران برنده اسکار «سوزان ساراندون» و «اولیویا کولمن» به حراجی «سینما برای غزه» پیوستند که در حال جمع‌آوری منابع مالی برای کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در سرزمین‌های اشغالی است.
این حراج اواخر ‌ماه گذشته با اعطای اقلامی برای فروش از «تیلدا سوئینتون»، «جاش اوکانر» و دیگر چهره‌ها توسط جمعی از فیلمسازان و نویسندگان بریتانیایی راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۰۰هزار پوند جمع‌آوری کرده است. بالاترین مورد فروش تا به امروز نزدیک به ۸هزار پوند برای یک نسخه دستنویس از اشعار «رویاهای شیرین» اثر «آنی لنوکس» و«دیو استوارت» بوده است.
به گزارش گاردین، همچنین «اندرو هیگ» و «آصف کاپادیا» فیلمسازان بریتانیایی با مجموعه‌ای از دی‌وی‌دی‌های امضا شده و «کیت کانر» بازیگر انگلیسی با یک توپ راگبی امضا شده در این حراجی خیریه شرکت کرده‌اند.
جاناتان گلیزر 7پوستر امضا شده «منطقه مورد علاقه» را چندی پیش به این پروژه اهدا کرد. به‌تازگی هم با تهیه‌کننده‌اش، جیمز ویلسون، کتاب فیلمنامه امضاشده «زیر پوست» و نیز پوسترها و عکس‌های قاب شده سه‌لته‌ای نیل اوبراین را در اختیار حراجی گذاشته است.
اسپایک لی پوستر قاب و امضا شده «مالکوم ایکس»، پل مسکال پوستر امضا شده «Aftersun»، اولیویا کولمن یک ویدئوی شخصی برای خریدار، تسا تامپسون یک دیدار از طریق زوم، یواخیم تریه پوستر امضا شده «بدترین آدم دنیا»، سوزان ساراندون یک ملاقات از طریق زوم با فرد خریدار و گفت‌وگو درباره فیلم مورد علاقه خریدار در میان آثار ساراندون، الیزابت هیتمن ملاقات با زوم و اهدای پوستر امضا شده، لنی آبراهامسون قراری برای نوشیدن قهوه در دوبلین یا از طریق ملاقات زوم و کتاب امضا شده «مردم عادی»، لوکاس دونت با اهدای فیلمنامه‌های امضا شده‌اش و نیز قرار شام خوردن در شهر گنت بلژیک‌ از‌ هدیه‌های سینماگران است. تاکنون ۱۱۳هزار دلار هم کمک نقدی از طرف این سینماگران اهدا شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید