• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222121
+
-

تهران میزبان «شهر شهدا»

مدیریت شهری پروژه ای را با محوریت شهدا در فرهنگسرای خاوران طراحی کرد

گزارش
تهران میزبان «شهر شهدا»

فرخنده رفائی-روزنامه‌نگار

اواخر سال گذشته بود که کنگره 24هزار شهید تهران برگزار شد. معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران سال‌جاری پروژه‌ای را با محوریت شهدا طراحی کرد که مقرر شد ‌ماه شعبان در قالب «شهر شهدا» و در‌ماه مبارک رمضان هم «شهر رمضان» در فرهنگسرای خاوران اجرایی شود. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهداف این برنامه بود که هرشب از ساعت ۱۹ تا ۲۱ اجرا و با استقبال خوب شهروندان مواجه شد. اجرای گروه‌های سرود، روایت راویان دفاع‌مقدس، اجرای خواننده‌های جدید کشور، تجلیل از چهره‌های ماندگار و فعالیت‌هایی به‌صورت استیج فرهنگی و هنری و... اهم برنامه‌های انجام شده در شهر شهدا بودند.

تمرکز بر مفاهیم شهدا و دفاع‌مقدس
مصطفی زیبایی نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره جزئیات این جشنواره به همشهری گفت: با توجه به اینکه سال1402 سال کنگره 24هزار شهید تهران بود، درصدد بودیم بعد از رویداد بزرگ «محرم‌شهر» که در میدان آزادی برگزار شد، رویداد بزرگی را درباره شهدا در سطح شهر برگزار کنیم، لذا جشنواره آیینی «شهر شهدا» با تمرکز بر انتقال مفاهیم شهدا و دفاع‌مقدس طراحی شد.

پوشش تمام مناطق در رویدادهای فرهنگی
زیبایی نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه تاکنون بسیاری از برنامه‌های بزرگ ما در شمال، مرکز و غرب تهران برگزار شده بود، قرار بر این شد که این رویداد فرهنگی در بخش جنوب شرقی تهران برگزار شود تا به این ترتیب در اغلب مناطق تهران به‌صورت گردشی برنامه برگزار کرده باشیم. درنتیجه جشنواره شهر شهدا برای اجرا در فرهنگسرای خاوران در جنوب شرقی تهران طراحی شد.

جشنواره‌ای در 3مقطع
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به برگزاری رویداد شهر شهدا در 3مقطع زمانی، خاطرنشان کرد: مقطع اول این رویداد در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد که در این مرحله میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان بودیم. او با اشاره به برگزاری مقطع دوم این رویداد آیینی در اسفندماه سال گذشته افزود: مقطع دوم که همزمان با ‌ماه شعبان برگزار شد ویژه خانواده‌ها طراحی شده بود و عموم مردم می‌توانستند از این جشنواره استفاده کنند. زیبایی‌نژاد درخصوص برگزاری بخش سوم رویداد شهر شهدا اضافه کرد: مقطع سوم این رویداد فرهنگی در‌ماه مبارک رمضان برگزار شد که در این مقطع ما میزبان مردم روزه‌دار در سطح شهر تهران بودیم.

استفاده از فناوری برای انتقال مفاهیم مقدس
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره جزئیات برگزاری رویداد شهر شهدا در سومین مقطع گفت: در این جشنواره فعالیت‌های گسترده و متنوعی برنامه‌ریزی شده بود که این برنامه‌ها با هدف انتقال مفاهیم و ارزش‌های شهدا و دفاع‌مقدس به نوجوانان و جوانان طراحی شد. زیبایی‌نژاد با اشاره به برگزاری موفق این رویداد بزرگ اضافه کرد: در این جشنواره تلاش شد مفاهیم مورد نظر با استفاده از ابزارها، مدل‌ها و فناوری‌های مختلف ازجمله فناوری‌های واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی، بازی‌های تعاملی، بازی‌های هنری و بازی‌های میدانی به جامعه هدف منتقل و ارتباط بهتر کودکان، نوجوانان و جوانان با این مفاهیم برقرار شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید