• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222085
+
-

کنسرت رایگان وسط‌ پارک

بوستان‌های پایتخت بهترین ظرفیت را برای میزبانی کنسرت‌های موسیقی دارند

گزارش
کنسرت رایگان وسط‌ پارک

فهمیه پناه آذر-روزنامه‌نگار

اولین بار 7سال پیش بود که زمزمه‌های برگزاری کنسرت رایگان در پایتخت به گوش رسید. آن زمان به نسبت این سال‌ها بلیت کنسرت ارزان‌تر بود، خیلی از هنرمندان شناخته شده اعلام آمادگی کردند که کنسرت‌های رایگانی را در اماکن عمومی برگزار کنند و همایون شجریان و شهرام ناظری جزو نخستین خوانندگانی بودند که آمادگی خود را اعلام کردند.
 با توجه به تصمیم‌گیری‌ها برای برگزاری کنسرت این موضوع خیلی دور از دسترس به‌نظر می‌رسید و در نهایت سال 97بود که در بوستان آب و آتش، محمد معتمدی کنسرت خود را به شکل رایگان برگزار کرد. کنسرت‌ها بعد از آن نیز در دیگر بوستان‌ها به مناسبت‌های مختلف برگزار شدند. آن زمان معتمدی عنوان کرده بود:«سال ۱۳۹۵ در نشست خبری که برای اجرای کنسرت‌‌‌های «کویر» داشتم، گفتم که طرح برگزاری کنسرت رایگان در فضای باز را دارم.
از آن زمان هم پیگیر بودم و رایزنی‌‌‌های زیادی کردم تا این ایده‌‌‌ام را عملی کنم. خیلی از مسئولان در عملی شدن این ایده کمک کردند. تجربه خیلی خاصی در این رهگذر به‌دست آوردم؛ خیلی از مسئولانی که فکرش را نمی‌کردم کمک کردند و خواستند که اسمی هم از آنها نباشد اما در‌عین‌حال و متأسفانه، برخی از همکاران ما در برگزاری این کنسرت‌ها سنگ‌‌‌اندازی کردند.»
بعد از محمد معتمدی دیگر کنسرت‌ها در بوستان‌های پایتخت برگزار شد. اما کرونا باعث شد که وقفه‌ای چند ساله در برگزاری کنسرت‌ها ایجاد شود.
برگزاری کنسرت‌های رایگان بعد از پایان کرونا، قیمت‌ بلیت‌های کنسرت افزایش یافت؛ برگزاری کنسرت‌های رایگان هم داشت به فراموشی سپرده می‌شد تا اینکه سالار عقیلی و شهرام شکوهی در اعیاد مناسبتی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد کنسرت خود را برگزار کردند و در ادامه هم بوستان آب و آتش کنسرت‌هایی را میزبانی کرد. بوستان نهج البلاغه هم تیر‌ماه 1401 برگزاری چندین کنسرت را داشت و مهدی جهانی به اجرای برنامه پرداخت. سال گذشته هم علی عبدالمالکی و سینا درخشنده به اجرای کنسرت پرداختند. در هر کدام از کنسرت‌های رایگان بیش از هزار نفر حضور داشتند. حضور مردم در کنسرت‌ها نشان می‌دهد که شمار طرفداران و دوستداران موسیقی قابل توجه است و برگزاری این کنسرت‌ها به شکل ممتد می‌تواند اوقات خوشی را برای مردم ایجاد کند.‌

عیدانه و برگزاری کنسرت در بوستان لاله

عموم کنسرت‌هایی که در بوستان‌ها برگزار شده در شب‌های‌ ماه رمضان بوده و حالا تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ در قالب «جشنواره شهر رمضان» مجموعه کنسرت‌هایی را به‌صورت رایگان در بوستان لاله تهران برگزار می‌کنند. در شب‌هایی که گذشت امیر حقیقت، غلامرضا صنعتگر، امید حاجیلی و آرون افشار و همچنین محسن ابراهیم‌زاده کنسرت‌های خود را برگزار کردند. قرار است امشب «21فروردین» میثم ابراهیمی و فردا امیر تاجیک کنسرت خود را در بوستان لاله برگزار کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید