• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222055
+
-

نکته‌بازی

این رفتن، برگشت ندارد
در شرایطی که پرسپولیس با بحران مهاجم مواجه است، عیسی آل‌کثیر هم دچار افت شده. این مهاجم بعد از یک نیم‌فصل حضور جنجالی در سپاهان، از ابتدای دور برگشت به جمع سرخپوشان اضافه شد و از قضا آن اوایل عملکردش خوب بود، با این حال عیسی به‌تدریج رو به افول گذاشت و الان چند وقتی است که کار خاصی انجام نداده. او در 4‌بازی اولش برای پرسپولیس، 3‌گل به تراکتور، نفت و گاز گچساران و فولاد زد، اما پس از آن برابر استقلال، پیکان و گل‌گهر موفق به گلزنی نشده و در سیرجان که اصلا نمایشی محو و دور از انتظار داشت. به هر حال، اگر قرار باشد عیسی با همین دست‌فرمان جلو برود، بعید نیست آخر فصل از پرسپولیس جدا شود؛ رفتنی که دیگر بازگشتی نخواهد داشت.

تعریفت از شانس چیست؟
فرافکنی بعد از شکست، ازجمله رایج‌ترین ویژگی‌ها بین اهالی فوتبال ایران است؛ اگر موفق باشند صفر تا صد حق‌شان بوده است و اگر موفق نباشند، تقصیر بخت و اقبال و فلک و فردوس است. در همین راستا بهنام برزای، بازیکن گل‌گهر بعد از شکست برابر پرسپولیس گفته: «حق ما باخت نبود. تیم ما خیلی خوب بازی کرد. هر دو تیم می‌توانستند برنده باشند و شانس با پرسپولیس بود.» آیا واقعا حق گل‌گهر برد بوده و پرسپولیس شانسی 3‌امتیاز را گرفته؟ اوایل بازی یک پنالتی روی امید عالیشاه اعلام نشد، بعد از گل اورونوف هم شوت عبدالکریم حسن به تیر دروازه خورد و غیر از آن مخصوصا در وقت اول قرمزها کاملا مسلط بودند. آیا واقعا گل‌گهر با آمار یک ضربه داخل چارچوب فقط بدشانس بوده که این بازی را نبرده؟

این دیگر قابل دفاع نیست
در دقایق آغازین بازی پرسپولیس و گل‌گهر امید عالیشاه در محوطه جریمه تیم سیرجانی متوقف شد، اما موعود بنیادی‌فر اعتقادی به پنالتی نداشت. این موضوع باعث شد کاپیتان پرسپولیس بعد از بازی مصاحبه تندی علیه موعود انجام بدهد. عالیشاه گفته: «اگر با من مشکلی داری، بیا و رودررو بگو.» بنیادی‌فر هم جواب داده: «مشکل شخصی ندارم. بعد از بازی هم صحنه را بازبینی کردم و پنالتی نبود.» حقیقت آن است که اشتباه داور در طول بازی قابل اغماض است، چون همه آدم‌ها ممکن است خطا کنند. با این حال، اینکه بنیادی‌فر می‌گوید بعد از بازبینی هم به این نتیجه رسیده که پنالتی نبوده، دیگر قابل دفاع نیست و بوی لجبازی می‌دهد. تقریبا صددرصد کارشناسان داوری رأی به پنالتی‌بودن آن صحنه داده‌اند؛ یعنی همه آنها اشتباه کرده‌اند و فقط شما درست می‌گویی؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید