• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 20 فروردین 1403
کد مطلب : 221958
+
-

رشد ۱۰درصدی تجارت ایران با پاکستان

واریز سومین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک که از امروز(دوشنبه) آغاز می‌شود، از خبرهای داغ رسانه‌ها در روز گذشته بود. طبق آمارهای وزارت کار، در ۲مرحله قبلی این طرح، بیش از ۹۱میلیون بسته غذایی میان خانوارهای مشمول توزیع شده است.
لغو برنامه فروش و پیش‌فروش ظرفیت‌های خالی گروه خودروسازی سایپا خبر دیگری بود که مورد توجه رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت. پیش‌ازاین مقرر شده بود که ثبت‌نام برای 4 محصول گروه خودروسازی سایپا که دارای ظرفیت خالی از مرحله قبلی عرضه بودند، از ساعت ۱۱ دیروز(یکشنبه) آغاز شود، اما سایپا اعلام کرد این عرضه به ‌دلیل مشکلات سیستمی فعلاً لغو شده است. لغو برنامه فروش سایپا که قیمت‌های آن با کف بازار تفاوت معناداری نداشت، واکنش کاربران فضای مجازی را به‌دنبال داشت. برخی به ‌طعنه نوشتند که سایپا به ‌دلیل اینکه کمی قیمت ماشین تحت ‌تأثیر دلار افزایش پیدا کرده از فروش با همان قیمت‌هایی که خودش تعیین کرده بود هم منصرف شده است.
معکوس شدن روند افزایش قیمت ارز و طلا در بازار دیروز داغ‌ترین خبر اقتصاد ایران بوده است. در جریان معاملات دیروز بازار غیررسمی ارز، قیمت دلار با ثبت یک رکورد ریزشی، 1800تومان (تا لحظه تنظیم گزارش) کاهش پیدا کرد و به‌تبع آن قیمت طلا و مسکوکات نیز با افت قابل ‌توجه روبه‌رو شد. خبر دیگر از اقتصاد ایران رشد ۱۰درصدی تجارت کشورمان با پاکستان و رسیدن آن به ۲.۷میلیارد دلار است. البته این رقم هنوز با هدف‌گذاری ۵میلیارد دلاری تجارت 2کشور فاصله زیادی دارد؛ اما روند مثبت آن نشانه خوبی از عملی شدن وعده‌ها در این حوزه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید