• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221882
+
-

با مردم

آرایشگاه‌های زنانه به نظارت بیشتری نیاز دارند
آرایشگاه‌های زنانه به‌دلیل پوشیده بودن و رعایت حریم‌های اسلامی در معرض دید نیستند و به‌نظر می‌رسد نظارت کافی بر آنها صورت نمی‌گیرد. برخی قیمت‌های خدمات آرایشی در آرایشگاه‌ها واقعا گران است و برخی خدمات آنها اصولا نباید در آرایشگاه ارائه شود. تقاضا می‌شود راهکارهایی برای نظارت دقیق‌تر و جدی‌تر بر آرایشگاه‌های زنانه داشته باشند.
موسوی از تبریز

مشکلات سامانه بورس و کارگزاری‌ها ضرر بر ضرر است
سهامداران بورس جزو آسیب‌دیده‌ترین اقشار از سرمایه‌گذاران هستند. در این شرایط اخیرا پیش می‌آید که هسته فرابورس دچار مشکل می‌شود و سامانه کارگزاری‌ها دچار مشکل می‌شود و واقعا وضعیتی می‌شود که نامش ضرر بر ضرر است. در شرایطی که سهامداران سعی می‌کنند ضرر چند صد درصدی خود را به‌نحوی مدیریت کرده و حداقل بتوانند با یک پنجم ضرر از بورس خارج شوند اشکالات فنی این فرصت را از آنها می‌گیرد.
اکبری از تهران

توقع دارم در مدرسه به فرزندم صداقت بیاموزند
برای انجام طرحی از دانش‌آموزان خواسته شده بود گوشی همراه به مدرسه ببرند. آنجا برای انجام نظرسنجی در پایان اجرای برنامه که البته اجباری هم بود از همه دانش‌آموزان خواسته بودند میزان تحصیلات والدین خود را دیپلم انتخاب کنند و این برای فرزند من یعنی دروغ چرا که من دیپلم هم ندارم. وقتی فرزندم به معلمانش گفته بود که پدر من دیپلم ندارد، گفته بودند همان گزینه دیپلم را انتخاب کن. این چه مدل آموزش دادن است؟ من هرگز به فرزندانم دروغ گفتن نیاموخته‌ام.
آذرگون از تهران

پیامک
سهمیه سوخت ناوگان دیزل هنوز واریز نشده است

از دوم اسفند که سهمیه سوخت ناوگان دیزل قطع شد، قول دادند تا اواخر اسفند سهمیه‌ها واریز شود اما نشد، درحالی‌که پانزدهم هر‌ماه سهمیه سوخت ناوگان دیزل شارژ می‌شد. این در‌حالی است که این سهمیه برای برخی رانندگان دیزل در دیگر شهرها شارژ شده است. اکنون در شهر ما بازار سیاه گازوئیل به راه افتاده است. امثال من که تنها راه درآمدشان حمل‌ونقل کالاست از نان خوردن افتاده‌اند. نه شرکت نفت پاسخگوست و نه راهداری. تقاضا به همان روال قدیم سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری را براساس اسناد حمل ازجمله صورت وضعیت مسافربری، بارنامه و بارنامه بین‌المللی یا همان CMR درنظر بگیرند و در کارت‌های سوخت شارژ کنند.
بصیر از تهران

کوچه‌های شهرک شریعتی نیازمند سرعتگیر است
کوچه شهید مرتضی اردانی در شهرک شریعتی از نظر طول و عرض برابر کوچه همجوار خود یعنی شهید مولوی است اما دریغ از یک سرعتگیر درحالی‌که کوچه شهید مولوی 2 سرعتگیر دارد. لطفا محض تامین ایمنی رهگذران و کاستن از سرعت خودروها در کوچه شهید اردانی نیز سرعتگیر نصب کنند.
عسگرآبادی از تهران

تفکیک مسیر خودروهای سنگین از تصادفات جاده‌ای می‌کاهد
مشکل اول در تصادفات جاده‌ای، عدم‌تفکیک مسیر خودروهای سنگین از سبک است. چون برخورد خودروی سنگین با خودروی سبک همیشه مرگبار است. در جاده‌ها و راه‌هایی که امکانش هست باید مسیر تردد خودروهای سنگین جدا باشد و نیز امکان سبقت گرفتن این خودروها وجود نداشته باشد.
پهلبان از ساری

پیام
درخواست واریز بهای کالا‌برگ به یارانه‌ها

صدور کالابرگ و توزیع آن بین اقشار کم‌درآمد از اقدامات مفید و کمک‌کننده دولت است اما ای‌کاش مبلغ آن را با یارانه‌ها به‌طور ماهیانه به حساب اشخاص واریز می‌کردند تا هر کس چیزی را که نیاز داشت خریداری می‌کرد یا این حق انتخاب وجود داشت تا مبلغ کالا‌برگ را صرف امور دیگری مثل پرداخت قبوض یا کرایه تاکسی و... کنيم. از دولت محترم درخواست داریم تا در این خصوص تجدید‌نظر کند.
مقدادی از تهران

بي‌كيفيتي خودروها از عوامل مصرف بی‌رویه بنزین است
در خبرها خواندم که مصرف روزانه بنزین در کشور حدود 152میلیون لیتر است؛ حقیقتا این رقم بالا و نگران‌کننده است. درست است که تعداد خودروها در کشور زیاد است ولی این توجیه قانع‌کننده‌ای برای این میزان از مصرف بنزین نیست. در بسیاری از کشورها تعداد خودروهايشان بیشتر است درحالی که مصرف بنزین آنها نصف مصرف ما هم نیست. یکی از دلایل کیفیت پایین خودروهای داخلی است. مسلما اصلاح این مشکل کمک قابل‌توجهی به کم‌شدن میزان مصرف بنزین خواهد کرد.
زعفرانی از اردبیل

سودهای بانکی، تولید را از رونق انداخته است
یکی از دلایل کم‌شدن رونق تولید در زمینه‌های مختلف اقتصادی سودهایی است که توسط بانک‌ها به سپرده‌های بانکی تعلق می‌گیرد. چند وقت پیش با یک تولید‌کننده صحبت می‌کردم که به‌تازگی کسب و کارش را تعطیل کرده و سرمایه‌اش را به یکی از بانک‌ها سپرده و معتقد بود که با این کار نه دردسر ضرر و زیان ورشکسته‌شدن را دارد. از طرفی هر ماه با سودی که دریافت می‌کند در بازار دلار و طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. این موضوع چرخه معیوبی از رکود در تولید و اقتصاد و متعاقب آن بالا‌رفتن تورم را خواهد داشت و علاوه بر اثرات بد اقتصادی در درازمدت اثرات مخرب فرهنگی را هم به دنبال خواهد داشت.
کدخدازاده از الیگودرز


 

این خبر را به اشتراک بگذارید