• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221878
+
-

تلاش برای بازگشت سالمندان به جامعه

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های سال جدید اعلام کرد که برنامه‌های سلامت‌محور با اولویت مناطق محروم پایتخت اجرایی می‌شود. چرا که اگر به موقع این اقدامات بهداشتی و درمانی انجام نشود دچار عوارض خواهیم شد.
شهرداری تهران باید مفاهیم کاربردی را در ارتقای سلامت شهروندان آموزش دهد و عملیاتی کند. حمید صاحب با اشاره به این موضوع گفت: «خودمراقبتی کلیدواژه اقدامات شهرداری تهران در سال جدید و حوزه سلامت شهروندان است و ما وظیفه‌ای جز متقاعد کردن مردم در امر خودمراقبتی در همه شئونات زندگی نداریم. چرا که معتقدیم باید آموزش به شهروندان طوری باشد که مردم آگاهانه و عالمانه رفتار درست و شیوه زندگی سالم را انتخاب کنند. از این‌رو باید نظام ارتباطی را با مردم ایجاد و توسعه دهیم که این مهم از طریق بسیج گروه‌های مردمی محله‌محور انجام می‌شود و توسعه کانون‌های مردمی در قالب زنان، جوانان، نوجوانان و... در اولویت قرار دارد.»
او همچنین از راه‌اندازی مراکز فرآموز و فرآهنگ خبر داد و تأکید کرد: «معتقدیم مسئله و چالش اصلی سالمندان پیری و موارد پزشکی نیست و در مراکز فرآهنگ سعی می‌کنیم با ارائه آموزش‌های خاص به سالمندان به آنها کمک کنیم که توانمند شوند و دوباره به جامعه برگردند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید