• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221879
+
-

ایجاد مجتمع فرهنگی-تجاری جدید برای تهرانی‌ها

فاز اول پروژه مجتمع تجاری و فرهنگی رواق در مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد افتتاح شد

آیین بهره‌برداری مجتمع تجاری و فرهنگی رواق همزمان با یکصد و پانزدهمین پویش امید و افتخار روز گذشته - شنبه ۱۸فروردین‌ماه۱۴۰۳ - با حضور لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.
لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در آیین افتتاح مجتمع تجاری- فرهنگی رواق در قالب یکصد و پانزدهمین پویش امید و افتخار با اشاره به اینکه در ارتباط با توسعه گردشگری و زنجیره صنایع‌دستی برای تهران مطالعات خوبی انجام شده است، گفت: در این حوزه نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم. سال۱۴۰۱ هنگامی که از مردم نظرخواهی در مورد پروژه‌های شهری انجام گرفت، ۴۰۰هزار‌نفر مشارکت کردند اما امسال نزدیک به یک‌میلیون‌و۳۰۰هزار‌نفر در این طرح مشارکت کردند و پروژه‌های محلی را پیشنهاد دادند. او افزود: اعتبار این طرح به ۱۰هزار میلیارد تومان رسید. پروژه‌های مختلفی در این راستا وجود داشت و پروژه‌هایی مانند بام‌لند و هزارویک شهر توانستند از سد موانع عبور کنند.
فروزنده با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در شنبه‌های امید و افتخار، توضیح داد: اکنون به صد و پانزدهمین پروژه امید و افتخار رسیده‌ایم. در سال‌جاری نیز پروژه‌های بزرگ‌تری شامل برقی‌سازی‌ حمل‌ونقل عمومی یعنی برقی‌سازی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌ها را در دستورکار داریم.
به‌گفته فروزنده، در جریان برگزاری پویش‌های امید و افتخار توسعه متروی تهران، افزایش واگن‌ها و بحث ساخت مسکن نیز در دستورکار قرار دارد. بودجه‌ای که در سال۱۴۰۰ مصوب شده بود ۳۷هزار میلیارد تومان بود که تا شهریورماه سال1400 تنها ۱۲هزار میلیارد از آن محقق شد اما در سال گذشته این بودجه به ۷۶هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که علاوه بر تحقق این رقم ۳۰هزار میلیارد تومان نیز متمم بودجه بود.
فروزنده تأکید کرد: این موضوع در سایه نگاه شهردار تهران به بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهر تهران و استفاده از توان بخش خصوصی محقق شد. بی‌تردید اگر امنیت لازم را برای بخش خصوصی فراهم کنیم، بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها امکان‌پذیر خواهد شد. امسال نیز رهبر معظم انقلاب سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند که باید این موضوع در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد. ظرفیت‌های شهر تهران در این حوزه بسیار فراوان است اما درصد بسیار کمی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. ما ظرفیت‌های تهران را شناسایی کردیم که در همایشی در اردیبهشت‌ماه این ظرفیت‌ها معرفی خواهد شد.

خدمت‌رسانی به مردم بیشتر می‌شود
محمدحسین حجازی، مدیرعامل منطقه گردشگری عباس‌آباد نیز در این مراسم گفت: بسیار خرسندم از اینکه پروژه‌های اراضی عباس‌آباد طبق زمان‌بندی، یکی پس از دیگری افتتاح می‌شود و عرصه خدمات‌رسانی به مردم را بیشتر می‌کند. حمایت شهرداری تهران و مجموعه‌های هم‌تراز کمک کرده است که این اتفاق را رقم بزنیم. او با بیان اینکه مجموعه‌های بی‌دفاع شهری را در اراضی عباس‌آباد داریم، گفت: همکارانم در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کنند، مجموعه‌های بی‌دفاع را طبق زمانبندی خاص پیشنهاد می‌کنند و پس از آن طرح در شورای معاونان و هیأت مدیره مطرح می‌شود. حجازی ادامه داد: همکاران مناطق ۶ و ۳ کمک بسیاری به ما کردند. این منطقه که به بازار گل سابق معروف بود، مشکلاتی را برای شهروندان درست کرده بود که طرحی با همکاری هیأت مدیره اجرایی شد.
مدیرعامل اراضی عباس‌آباد در ادامه خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای را از سازمان سرمایه‌گذاری گرفتیم و طبق آن فراخوانی برگزار کردیم تا سرمایه‌گذاران ورود کنند و ایده دهند. طبق فراخوان 2-3مجموعه پیشنهادهایی مطرح کردندکه پس از انجام مذاکرات به ایده‌ای رسیدیم و آن را در فراخوان مطرح کردیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید