• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221875
+
-

حقایق تازه درباره مسجد بوستان قیطریه

ساخت مسجد در بوستان قیطریه مدتی است که با حواشی زیادی مواجه شده و هر روز اخبار نادرستی از آن در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود. دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران در تشریح جزئیات ساخت مسجد در بوستان قیطریه تأکید کرد که یک مسجد فاخر و باشکوه در این بوستان ساخته خواهد شد که سبب زیبایی بیشتر پارک و محله می‌شود. شهرداری در ساخت این مسجد هزینه‌ای نمی‌پردازد و این کار توسط بانی انجام می‌شود و شهرداری در این مورد فقط زمین واگذار می‌کند. مجید غفوری روزبهانی با بیان این مطلب گفت که این مسجد در ضلع شمال شرقی پارک قیطریه ساخته می‌شود. آنطور که این مقام مسئول عنوان کرده: «معیار ساخت مساجد در شهر تهران فاصله زمینی ۵۰۰متر با مسجد پیرامونی است. با توجه به اینکه نقطه جانمایی‌شده برای ساخت مسجد در بوستان قیطریه بیش از یک کیلومتر با نزدیک‌ترین مسجد اطرافش فاصله دارد، بنابراین به لحاظ فاصله، ساخت این مسجد منعی ندارد. البته تأکید می‌کنم که محاسبه فاصله متراژ در نقشه هوایی و زمینی متفاوت است. در نقشه هوایی ۵۰۰متر فاصله است، این در حالی است که به‌صورت هوایی که مردم مسجد نمی‌روند بلکه از روی زمین می‌روند که درآن صورت هزار متر است.»

فضای تجاری ساخته نمی‌شود
دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران درخصوص ساخت فضای تجاری در کنار مسجد هم تأکید کرد: «هیچ‌گونه فضای تجاری ساخته نمی‌شود و صرفا فضای فرهنگی در مسجد مانند سالن اجتماعات و کتابخانه ساخته خواهد شد. مسجد یک فضای جامع فرهنگی خواهد بود.»

درخت قطع و جابه‌جا نمی‌شود
هیچ درختی در پارک قیطریه قطع یا جابه‌جا نمی‌شود. روزبهانی با بیان این مطلب گفت که قراربود حدود ۲‌ تا 3درخت با بن بالا باید جابه‌جا می‌شد که طبق دستور شهردار تهران حتی همان‌ها هم جابه‌جا نخواهد شد. دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران با بیان اینکه گودبرداری مسجد پارک قیطریه حداکثر ۶متر خواهد بود و در اصلاحیه طرح تنها یک طبقه منفی وجود دارد، تأکید کرد: «کل زیربنای مسجد با اصلاحات انجام شده کمتر از ۸۰۰مترمربع و حدود شش دهم درصد از فضای کل پارک خواهد بود. مساحت کل پارک قیطریه ۱۲۲هزار مترمربع است. نمای مسجد هنوز تصویب نشده است و ازاین‌رو درخصوص ارتفاع گنبد مسجد نمی‌توان اظهارنظر کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید