• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221796
+
-

تب داغ ترانه گل یخ در انگلیس

جواد نصرتی

اول منچسترسیتی و حالا لیورپول و احتمالا به‌زودی دیگر تیم‌های لیگ برتر انگلیس؛ یک ریمیکس از آهنگ معروف «گل‌یخ» به داغ‌ترین آهنگ لیگ برتر انگلیس تبدیل شده و حسابی هواداران فوتبال و موسیقی ایران را در داخل و خارج سر ذوق آورده است.
این آهنگ ابتدا توسط اکانت رسمی باشگاه منچسترسیتی روی یکی از فیلم‌هایش در اینستاگرام مورد استفاده و خیلی زود مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفت. خیلی سریع این فیلم در فضای مجازی بین کاربران ایرانی دست‌به‌دست شد. اتفاق جالب بعدی وقتی بود که همین ریمیکس را، دیگر باشگاه معروف انگلیسی، یعنی لیورپول هم برای یکی از پست‌هایش استفاده کرد.
هر دو پست اینستاگرامی، با استقبال ایرانی‌ها مواجه شده و از تعداد کامنت‌های فارسی می‌توان فهمید که این دو پست حسابی بین ایرانی‌ها دست‌به‌دست می‌شود.
این آهنگ که کورش یغمایی 51سال پیش در آلبومی به همین نام گل یخ منتشر کرده، ساخته خود این هنرمند است و شعر آن را مهدی اخوان لنگرودی سروده است. البته چیزی که مورد توجه تیم‌های انگلیسی قرار گرفته، ریمیکسی از این آهنگ و کار یک دی‌جی به نام مت بایلا است. خود این هنرمند که آهنگ‌های معروف را ریمیکس می‌کند، از استفاده از اثرش توسط باشگاه‌های انگلیسی حسابی ذوق‌زده شده و در اینستاگرام به آن واکنش نشان داده است. پست‌های اینستاگرامی او بیش از 2هزار لایک ندارند اما همین ریمیکس آهنگ گل یخ، نزدیک به 200هزار بار لایک خورده و نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به این آهنگ، در پی اتفاق‌های اخیر، سر از حساب کاربری او درآورده‌اند و این آهنگ را لایک کرده‌اند.
کورش یغمایی هم در پست اینستاگرامی خود به انتشار این آهنگ توسط منچسترسیتی واکنش نشان داده و با تگ‌کردن هنرمند‌ انگلیسی‌ای که آهنگ را ریمیکس کرده، عملا کار او را تأیید کرده است. با توجه به اینکه این آهنگ بارها و بارها شنیده شده، احتمال اینکه در روزهای آینده توسط دیگر باشگاه‌ها و حساب‌های بزرگ اینستاگرام استفاده شود، زیاد است. استفاده باشگاه‌های خارجی از موسیقی ایرانی البته بی‌سابقه نیست و سال گذشته، انتشار یک فیلم از سوی حساب باشگاه آث میلان ایتالیا با موسیقی ایرانی، حسابی مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت. باشگاه ایتالیایی در فیلم خود از یک قطعه در دستگاه سه‌گاه استفاده کرده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید