• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22161
+
-

امکان تغییر مکان عوارضی اتوبان تهران - ساوه وجود ندارد

پاسخ مسئولان
امکان تغییر مکان عوارضی اتوبان تهران - ساوه وجود ندارد


در ستون بامردم روزنامه همشهری مورخ 3تیرماه97 به مسئولان وزارت راه پیشنهاد شده بود، عوارضی اتوبان تهران - ساوه را 2کیلومتر بعد از ورودی پرند تغییر دهند تا ساکنان پرند و نسیم‌شهر و بقیه شهرک‌ها مجبور نباشند برای تردد روزانه هر روزعوارض پرداخت کنند. سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به این پیشنهاد شهروندان اعلام کرده است: به استحضار می‌رساند:

1- از آنجا که آزادراه تهران - ساوه با سرمایه‌گذاری طرف مشارکت احداث شده است، بازگشت اصل و فرع سرمایه‌گذاری طرف مشارکت باید در مدت تعیین‌شده انجام پذیرد.

 2- معافیت بخش‌هایی از آزادراه از پرداخت عوارض تنها در صلاحیت کمیسیونی است که به‌منظور رعایت حال استفاده‌کنندگان آزادراه تهران-ساوه عوارض مربوطه در 3بخش براساس مسافت طی شده اخذ می‌شود و معافیت بخش‌هایی از آزادراه از پرداخت عوارض تنها در صلاحیت کمیسیون مربوطه (ماده40 آیین‌نامه جدید) است.

3- درصورت جابه‌جایی ایستگاه‌های اخذ عوارض به‌منظور معافیت بخش‌هایی از آزادراه از پرداخت عوارض، تأمین هزینه‌های اضافی ناشی از جابه‌جایی شامل تملک اراضی، تعریض محور در محل جدید، احداث ساختمان ایستگاه و آماده‌سازی‌ تاسیسات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز، تلفن و... تنها از محل افزایش عوارض دریافتی امکان‌پذیر خواهد بود که در تضاد با عدالت اجتماعی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید