• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221572
+
-

آبگرم رینه

آبگرم رینه


چشمه‌ای 4 فصل
احتمالا می‌دانید که کوه آتشفشانی دماوند هنوز از تب و تاب نیفتاده و کامل رو به خاموشی نرفته است. این نیمه‌خاموشی سبب شده که چشمه‌های آبگرمی روی دامنه‌های البرز جاری شوند تا به این ترتیب اهالی این مناطق و گردشگران در همه فصول سال از آب گرمی با دمای ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد بهره‌مند شوند.

زیاده‌روی نکنید!
آبگرم رینه یکی از پرآب‌ترین چشمه‌های منطقه و یک آبگرم معدنی است که املاح و عناصر مختلفی مانند گوگرد، کلسیم و لیتیوم دارد که برای درمان مشکلات پوستی و عضلانی تا مشکلات داخلی و صدالبته تمدد اعصاب مفید است. البته باید حواستان باشد که استفاده از این آب‌های معدنی درمانی را محدود کنید؛ چراکه ماندن طولانی‌مدت در معرض گازهایی مانند گوگرد ممکن است باعث بروز حساسیت شود. مقدار زیاد گوگرد باعث شده که آب این چشمه غیرقابل نوشیدن و طعم‌ آن تلخ یا ترش‌مزه باشد.

التیام دردهای مفصلی
چشمه آبگرم رینه را باید مهم‌ترین جاذبه گردشگری شهر رینه دانست. همین که وارد رینه شوید، بوی گوگرد این چشمه‌های معدنی به مشام‌تان می‌رسد. از گوگرد موجود در آب برای درست‌کردن صابون استفاده  می‌شود، برای پوست بدن فواید بسیاری دارد و در درمان زخم‌های پوستی  و دردهای مفصلی و ماهیچه‌ای نیز بسیار مؤثر است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :