• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22141
+
-

گزارش زیاده‌روی در مصرف آب به 137

گزارش کوتاه
گزارش زیاده‌روی در مصرف آب به 137


«درصورتی که شهروندان شاهد اسراف آب در شهر هستند، می‌توانند با سامانه 137تماس بگیرند.» سامانه 137اگر روزگاری تنها به معضلات شهری توجه داشت، این روزها برای کاهش مصرف آب و حتی مصرف درست آب نیز وارد عمل می‌شود. اما عملکرد سامانه 137طی سال‌های گذشته، به‌تدریج کاهش یافته و به‌نظر می‌رسد پویایی و کارآمدی روزهای نخست فعالیتش را از دست داده ‌است. به گزارش همشهری،‌ قرار بود سامانه 137دروازه ارتباطی شهروندان با مدیریت شهری باشد. این سامانه از سال 1379آغاز به‌کار کرد و در سال 1386به‌صورت جدی، به‌عنوان دروازه ارتباطی شهروندان با مدیریت شهری دور تازه‌ای را آغاز کرد اما با گذشت چند سال، به‌تدریج این سامانه افول کرد و فعالیتش را مانند روزهای آغازین، ادامه نداد. به‌نظر می‌رسد که این روزها این سامانه در سراشیبی قرار گرفته است. مدتی است که این سامانه در برخی مناطق با مشکلاتی روبه‌روست. در برخی مناطق مسئولان سعی می‌کنند طبق روال گذشته مشکلات را از دوش شهروندان بردارند، اما در برخی مناطق از عملکرد 137رضایت چندانی وجود ندارد. سامانه 137با رویکردی جدید با استفاده از دانش، فناوری و سیستم مخابراتی درصدد رفع مشکلات و موانع شهروندان در شهر در سریع‌ترین زمان ممکن بود. قرار بود تماس تلفنی شهروندان با این سامانه راهی برای بُرون‌رفت از برخی معضلات شهری باشد؛ اتفاقی که درنخستین سال‌های فعالیتش رخ می‌داد و بعد از اینکه موضوعی به 137اطلاع داده می‌شد، در 24ساعت یا حداکثر در 72ساعت به آن رسیدگی می‌شد، اما هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد ناهماهنگی‌هایی در این سامانه دیده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید