• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221388
+
-

ایران به روسیه درباره حمله تروریستی هشدار داده بود؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از 3منبع ناشناس، ادعا کرد ایران پیش از حمله مرگبار اخیر به سالن کنسرت در حومه مسکو، اطلاعاتی را درباره احتمال یک عملیات تروریستی قریب‌الوقوع در خاک روسیه در اختیار این کشور قرار داده بود.
یکی از این منابع به رویترز گفته‌است: چند روز قبل از حمله در روسیه، تهران اطلاعاتی را با مسکو درباره یک حمله تروریستی بزرگ احتمالی داخل روسیه به اشتراک گذاشته بود که در بازجویی‌ها از افراد دستگیر‌شده در ارتباط با بمبگذاری‌های مرگبار در ایران به‌دست آمده بود.
منبع ناشناس دوم رویترز هم گفته‌است: به آنها (اعضای داعش شاخه خراسان) دستور داده شده بود برای یک عملیات مهم در روسیه آماده شوند. یکی از تروریست‌های‌ دستگیر‌شده در ایران گفت که برخی از اعضای این گروه به روسیه سفر کرده‌اند.
به‌گزارش رویترز، منبع سوم که ادعا شده یک مقام ارشد امنیتی است، گفته: از آنجا که ایران خود سال‌ها قربانی حملات تروریستی بوده، مقام‌های ایرانی به تعهدات خود برای هشدار به مسکو براساس اطلاعات به‌دست آمده از تروریست‌های دستگیر‌شده عمل کردند.
در شامگاه سوم فروردین (۲۲مارس) افراد مسلح در جریان یک حمله تروریستی‌ که گفته می‌شود مرگبارترین حمله در ۲۰سال‌گذشته در روسیه بوده‌است، اشخاص حاضر در تالار شهر «کروکوس» را با سلاح‌های خودکار مورد هدف قرار دادند که در این حمله تروریستی دست‌کم ۱۴۴نفر کشته شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید