• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221349
+
-

عدد خبر/ 3 میلیارد

ریال، هزینه انتقال یک کودک 6ماهه، به بیمارستان بوده است. این کودک، بعد از اعلام وضعیت اضطراری توسط والدین، در یک عملیات هوایی توسط یک بالگرد و هواپیما به بیمارستانی در مشهد منتقل شد. این کودک ابتدا توسط بالگرد به فرودگاه گرگان و سپس توسط هواپیمای اورژانس به مشهد منتقل شد. این انتقال کاملا رایگان بود.

100 درصد  
روزهای سال گذشته، درخواست‌های بیمارستانی در حوزه فراورده‌های خونی تأمین شد. به‌گفته سازمان انتقال خون، در سالی که گذشت از نظر آماری با رشد قابل‌توجهی در مشارکت مردم برای اهدای خون مواجه بودیم؛ همچنین از نظر کیفی هم شاهد رشد خوبی بودیم.

1/6 درصد  
آمار اهداکنندگان خون زیر 20سال در سال گذشته بوده است. این در حالی است که در سال98، این آمار 2درصد بوده است. به‌گفته جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون، ورود نسل جدید به جمع اهداکنندگان خون باید جدی گرفته شود تا جایگزین افرادی که به‌دلیل کهولت سن از چرخه اهدای خون خارج می‌شوند، باشد.

900 بیمار
پروانه‌ای، پانسمان‌های تخصصی را دریافت می‌کنند. به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، سهمیه این بیماران برای فروردین، اردیبهشت و خرداد سال‌جاری، تحویل خانه EB شده است تا این عزیزان مشکلی از این بابت نداشته باشند.مقدار پانسمان‌های درنظر گرفته شده برای این عزیزان در سال گذشته 800مورد بود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید