• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221045
+
-

پایش 3400 ساختمان بلندمرتبه و مهم در تهران

مدیریت شهری ساختمان‌های بلندمرتبه پایتخت را پایش می‌کند

شهردار تهران از وجود ۱۶هزار ساختمان بلندمرتبه و مهم (بالای ۷‌طبقه) در تهران خبر داد. ۹دستگاه در داخل و خارج شهرداری، این ساختمان‌ها را پایش می‌کنند که در ۴دسته ایمنی مشروط، ناایمن مختصر، ناایمن متوسط و ناایمن شدید قرار می‌گیرند.
علیرضا زاکانی دراین رابطه گفت: تاکنون بالغ بر ۳۴۰۰ساختمان پایش شده‌اند و ۱۴۴۰مورد از آنها نیز تجزیه و تحلیل شده‌اند. برای سال آینده تمام آنها بررسی می‌شوند تا ظرف 2 تا 3 سال، ایمنی‌بخشی به این ساختمان‌ها را هدف‌گذاری و آنها را از شرایط اضطرار خارج کنیم. این اقدام به هیچ‌وجه در گذشته انجام نشده و اقدام بسیار مهمی در جهت ایمنی‌بخشی به شهر است.
زاکانی ادامه داد: یک کار علمی در موضوع سیل و سیلاب و آب‌گرفتگی توسط دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته و مجموعه شهرداری نیز در پی آن است که ما به‌ازای آن برنامه‌ای مثلا در حوزه آبخیزداری چه اقداماتی باید انجام شود و بحث ۵۴۰کیلومتر شبکه انتقال آب‌های زیرسطحی و ۱۶۰کیلومتر عدم‌اجرای این شبکه و پایش گلوگاه‌هایی که منجر به سیل می‌شود همگی مطرح و تصمیماتی گرفته شد. قرار شد تبدیل به یک برنامه اقدام شود که در آن دستگاه‌های مختلف دخیل هستند تا بر اساس آن در مقابل سیل مصونیت داشته باشیم.
زاکانی درباره خرابی‌های اخیر در ناوگان مترو نیز توضیح داد: خرابی‌های مترو 2 جنبه دارند. از یک سو با فرسودگی ناوگان مواجه هستیم که قطارهای DC کار خود را کرده‌اند؛ لذا نیازمند اورهال اساسی است و ما علاوه بر اورهال در حقیقت یک مدل جدید را برای ارائه خدمت انجام دادیم. دسته دوم اتفاقاتی است که در مترو رخ می‌دهند؛ همانند آخرین اتفاقی که در حقیقت یک اختلالی بوده که پیش آمده، ناظر به فرسودگی و تجهیزات است. ما از قبل با یک ناوگان فرسوده مواجه هستیم. قطارهای DC مربوط به دهه۷۰ است و امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که علاوه بر اورهال اساسی، بازبینی‌هایی انجام می‌شود و در مدل جدید خدمات‌رسانی می‌کنند. در کنار این فرسودگی اتفاقاتی است که رخ می‌دهند.
در ناوگان بحث فرسودگی مطرح است. اما در تجهیز آن نیز مسائلی وجود دارد. مثلا در بحث اتفاق هفته گذشته، پست برق دچار آتش‌سوزی شده بود و بررسی‌ها نشان داد که خرابکاری نبوده است. شهردار تهران اضافه کرد: از طرفی با اورهال قطارها و از طرف دیگر با خرید واگن‌های جدید که طبق قرارداد از سال آینده وارد کشور می‌شوند پیگیر حل مشکل در حوزه مترو هستیم. با ۷۹۱واگن وارداتی و ۱۱۳واگنی که با همکاری واگن‌سازی‌ تهران، مپنا و جهاد دانشگاهی و دیگر بخش‌ها تولید خواهند شد، از سال آینده رام‌های جدید قطار وارد خطوط می‌شوند و این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم.

تلاش برای اشراف بر تاکسی‌های اینترنتی
شهردار تهران همچنین از قرارگیری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مسیر اشراف بر تاکسی‌های اینترنتی با هدف جلوگیری از اجحاف به شهروندان خبر داد. زاکانی در حاشیه برگزاری ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: قطعا در تجمعات بزرگ، صیانت از شهروندان با هدف افزایش ایمنی آنها باید انجام شود. سالانه تجمعات زیادی در کشور برگزار می‌شود که توجه به ابعاد مختلف این تجمعات به‌ویژه ایجاد ایمنی برای آنها امری ضروری است و باید صورت بگیرد. او افزود: دستورالعمل و چارچوبی متناسب با این حوزه تنظیم شده که پس از اخذ نظر دستگاه‌های مختلف، جمع‌بندی نهایی آن صورت می‌گیرد.
شهردار تهران درخصوص اعتراضات شهروندان نسبت به عملکرد تاکسی‌های اینترنتی و تأکیدات اعضای شورا درخصوص نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلأ قانونی و برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند و مجوزهای خود را از صمت دریافت می‌کنند. لذا کمتر پاسخگو هستند. در حال رفع و رجوع هستیم که شرکت تاکسیرانی اشراف خوبی بر این موضوع داشته باشد تا اجحافی به مردم نشود. همچنین تاکسی‌های برقی جدیدی که وارد ناوگان می‌شوند، اینترنتی هم خدمت ارائه می‌دهند تا بدین‌ترتیب بهترین خدمات را ارائه کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید