• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221040
+
-

آماده‌باش برای آخرسال

تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم پنجشنبه و جمعه آخرسال درنظر گرفته شد

در شهر
آماده‌باش برای آخرسال

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

یک رسم است که هرسال آخرین پنجشنبه و جمعه آخرسال به زیارت اهل قبور برویم و با حضور در آرامستان‌ها و گلزار شهدا این سنت دیرینه را به جای آوریم. محورهای منتهی به بهشت‌زهرادر امروز و فردا روزهای شلوغی را در پیش رو دارد و بهشت‌زهرا نیز برای پذیرش مراجعه‌کنندگان آماده شده است، چراکه چندبرابر بیشتر از هر زمان دیگری مراجعه را شاهد خواهد بود و ترافیک شدید محورهای بزرگراهی حتی به داخل بهشت‌زهرا نیز کشیده می‌شود. بر همین اساس نیاز است که تمهیدات اساسی برای این دو روز طراحی و آماده شود. آنطور که مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا می‌گوید، سازماندهی گسترده‌ای از نیروهای خدمت‌رسان در این 2روز انجام شده و این نیروها در پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت‌زهرا مستقر می‌شوند و به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

بازگشایی درهای بهشت‌زهرا از 4صبح
جواد تاجیک با اشاره به اینکه زمان حضور مردم در بهشت‌زهرا امسال متفاوت‌تر است، گفت: بر همین اساس همزمان با‌ماه مبارک رمضان در روزهای ۲۴ و ۲۵ اسفند دو روز شلوغ را در بهشت‌زهرا شاهد خواهیم بود لذا از ۴صبح پنجشنبه ۲۴اسفندماه در‌های بهشت‌زهرا باز می‌شود و تا پایان روز جمعه این در‌ها به روی مردم باز است تا شهروندان بتوانند از فضای شب هم برای زیارت اهل قبور و شهدا استفاده کنند. او گفت: اورژانس تهران با ۱۰دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۰دستگاه موتورلانس و 2دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه هلال‌احمر و آتش‌نشانی با ۱۵دستگاه در مجموعه بهشت‌زهرا مستقر هستند.

تمهیدات ترافیکی برای کنترل محورهای منتهی به بهشت‌زهرا
از طرفی به‌دلیل آنکه اکثر مراجعه‌کنندگان با خودروي شخصی به بهشت‌زهرا می‌روند، لازم است تهمیدات ترافیکی برای کنترل ترافیک محورهای منتهی به بهشت‌زهرا درنظر گرفته شود. برهمین اساس رئیس پلیس راهور تهران از آماده باش نیروهای راهور از ساعت 4صبح پنجشنبه خبر داد و گفت: در این دو روز تمهیداتی از قبیل ممنوعیت توقف در معابر منتهی به بهشت‌زهرا و ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده قدیم اعمال می‌شود. سرهنگ ابوالفضل موسوی‌پور در ادامه می‌افزاید: در برخی از قطعات نیز برای روان‌سازی‌ ترافیک تمهیدات و محدودیت‌هایی اعمال می‌شود که از شهروندان تقاضا دارم نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند. او تأکید کرد: درهای اصلی بهشت‌زهرا از ساعت ۴صبح روز پنجشنبه تا شامگاه روز جمعه به‌صورت یکسره و ۲۴ساعته باز است. هم پلیس راهور و هم سازمان بهشت‌زهرا برای این دوروز آمادگی ۱۰۰درصدی دارند. این درحالی است که ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز برای ارائه خدمات به شهروندان در این دوروز آماده شده تا به نوعی بار ترافیکی محورها و بزرگراه‌ها را کم کند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید