• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221038
+
-

به همه تذکرهای اعضای شورا توجه می‌شود

مجید باقری؛ معاون شهردار تهران

اعضای شورای شهر تهران طی جلسات علنی شورای شهر و یا در فضاهای دیگر تذکراتی به شهرداری تهران ارائه می‌کنند و معتقدیم تمام ارکان شهرداری تهران باید پاسخگو باشند و هستند. پاسخ‌دادن به تذکرات اعضای شورای شهر که نماینده مردم تهران هستند، برای شهرداری تهران در این دوره بسیار با اهمیت است و از این‌رو سامانه‌ای را برای ثبت و پیگیری تذکراتی که در صحن علنی عنوان می‌شود، طراحی کردیم و موضوعات با جدیت پیگیری می‌شود.
علاوه بر این، گروه‌های مشترک مجازی با حضور مدیران ارشد شهرداری و نمایندگان مردم در شورای شهر تهران ایجاد شده است تا در اسرع وقت و مستقیم مسائل و مشکلات مردم اشتراک‌گذاری ‌شود و درخصوص مسائل همفکری و تبادل‌نظر انجام خواهد شد. روز سه‌شنبه یکی از اعضای شورای شهر تهران سخنان ناصوابی درباره پاسخگونبودن شخص شهردار تهران به تذکرات را مطرح کردند که به دلایل بسیاری صحیح نیست. اولا که تمام کسانی که در شورا هستند در مورد روحیه جهادی شهردار هیچ تردیدی ندارند و در مورد ساعت کاری ایشان و پیگیری‌شان در تمامی امور اطلاع دارند؛ اساس فعالیت ایشان و سایر ارکان شهرداری پاسخگویی به همه شبهات، نقدها و سؤالاتی است که از سوی مردم یا نمایندگان‌شان مطرح می‌شود.
به‌خاطر داشته باشیم که سازمان بزرگ و پیچیده شهرداری‌ دارای ۴۴سازمان و شرکت و ۲۲منطقه است که مخاطب اغلب تذکرات آنها هستند و چون بسیاری از موضوعات تخصصی است باید آنها پاسخگو باشند، در سطح تهران که وسعت بالایی دارد، هر روز شاهد بروز اتفاقات ریز و درشتی هستیم که شخص شهردار تهران نمی‌تواند شخصا نسبت به تک‌تک آنها پیگیری نمایند؛ به‌طور مثال وقتی پله برقی در نقطه‌ای از شهر خراب می‌شود یا مسیل آبی مسدود شده، شهردار منطقه یا معاونانش باید موضوع را پیگیری کرده و پاسخگو باشند.
ضمن اینکه در ساختار شهرداری تهران 8معاون تخصصی داریم که دسته دیگری از مسائل به آنها برمی‌گردد، پس این گزاره که شهردار تهران باید نسبت به جزئی‌ترین مسائل پیگیری نمایند، غلط است. شهرداری تهران از نظر قانونی برای پاسخگویی به تذکرات سقف زمانی دارد، در بسیاری از مواقع تلاش داریم پس از دریافت اطلاعات، سریع به آن پاسخ ‌دهیم اما هستند مواردی که نیاز به بررسی بیشتر دارند و باید از چندین مرجع پیگیری شوند و سپس آن را به اعضا برسانیم. با این حال تلاش می‌کنیم میانگین زمانی پاسخگویی به تذکرات را کاهش دهیم. نقد خوب است اما برای ما جنبه سازندگی آن هم اهمیت دارد؛ ادبیاتی که مدیران را نقد می‌کنیم، باید به‌گونه‌ای باشد که آنها به‌دنبال حل موضوع بروند. کما اینکه وقتی عضو شورای شهر در گروه مشترکی نسبت به خرابی پله‌برقی روبه‌روی بیمارستان بوعلی مسائلی را مطرح کرد، به سرعت از معاون خدمات شهری خواستیم که آن را بررسی کند و پاسخ دهد که این اتفاق رخ داد. با این تفاسیر مطرح کردن اینکه مدیران شهرداری پاسخگو نیستند، یک ظلم بزرگ است که زیبنده نظام مدیریتی ما نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید