• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22094
+
-

آلوئه‌ورا از کاشت تا برداشت

گل و گیاه
آلوئه‌ورا از کاشت تا برداشت


آلوئه‌ورا یکی از رایج‌ترین گیاهانی است که این روزها در آپارتمان‌ها‌ از آن نگهداری می‌کنند. این گیاه کمی شبیه کاکتوس‌های گوشتی است اما با این تفاوت که جنبه‌های درمانی زیادی دارد و به‌صورت خوراکی و موضعی مصرف می‌شود. پس اگر می‌خواهید در آپارتمان‌تان آلوئه‌ورا نگهداری کنید، باید به دمای هوا و میزان آبی که به این گیاه می‌دهید توجه کنید. بهترین دما برای آلوئه‌ورا 17تا 24درجه سانتی‌گراد است.

 چقدر آب بدهیم؟ برای آبیاری آلوئه‌ورا برنامه‌ریزی دو هفته‌ای داشته باشید. می‌توانید در فاصله 12تا 14روز به‌طور مرتب به این گیاه آب بدهید. میزان آبی که به گیاه می‌دهید، باید به‌گونه‌ای باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود. بهترین حالت برای آبیاری آلوئه‌ورا زمانی است که خاک آن کاملا خشک باشد.

 از چه کودی استفاده کنیم؟ بهترین خاکی که می‌توانید برای آلوئه‌ورا استفاده کنید، ترکیبی از ماسه یا پولیت 40درصد با خاک برگ است. البته بهتر است این ترکیب را درون گلدان سفالی تجربه کنید.  

چطور تکثیرش کنیم؟ برای تکثیر گیاه آلوئه‌ورا روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از جوانه‌های آن است. آلوئه‌ورا هر 6‌ماه یک‌بار جوانه‌هایی می‌زند که درست در قاعده گیاه رشد می‌کند. این جوانه‌ها بهترین و ساده‌ترین روش خانگی برای تکثیر آلوئه‌وراست. خیلی آرام و به آهستگی این جوانه‌ها را از گیاه جدا کنید و آنها را در یک گلدان جداگانه قرار دهید. جوانه‌ها برای تکثیر باید ریشه‌های خودشان را داشته باشند؛ پس موقع جدا کردن آنها مراقب ریشه‌های کوچک‌شان باشید. به مرور زمان طی دو تا سه هفته ریشه‌های گیاه شروع به رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند و آلوئه‌ورای کوچک به یک آلوئه‌ورای مستقل تبدیل می‌شود.

 خواص آلوئه‌ورا: کافی است یک برش مورب روی برگ‌های آلوئه‌ورا بیندازید تا شیرابه آن خارج شود. مصرف خوراکی آلوئه‌ورا به‌صورت طبیعی به درمان یبوست و پاکسازی روده‌ها کمک می‌کند.ماسک کردن ژل طبیعی می‌تواند به کاهش التهاب‌های پوستی کمک کند. ژل آلوئه‌ورا روی گزیدگی‌ حشرات، می‌تواند آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید