• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220456
+
-

استقبال پرشور مردم ایذه از رئیس‌جمهور

هشتمین میزبانی گرم خوزستان

از افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه آهن اسفنجی کشور تا بهره‌برداری از میادین نفتی جدید

دولت
هشتمین میزبانی گرم خوزستان

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سیزدهم، صبح دیروز (جمعه ۱۸اسفند) به‌ منظور بهره‌برداری از چندین پروژه مهم و بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی برای هشتمین‌بار به استان خوزستان سفر کرد. رئیس‌جمهور در این سفر علاوه بر افتتاح رسمی چندین پروژه و طرح‌های اقتصادی و عمرانی، با مردم برخی شهرهای این استان نیز دیدار کرد.

دستورکارهای سفر
بهره‌برداری رسمی از پروژه بزرگ میادین نفتی در غرب کارون
حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب خوزستان
بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده و افتتاح رسمی شرکت تولیدی «نوین چوب تخته فشرده خاورمیانه»
بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان
دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به‌ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم، کارخانه تولید ورق گرم فولادی و احداث گلخانه‌ها
بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم 3 و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز
افتتاح طرح‌های پتروشیمی
افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید در بندر امام‌خمینی(ره)
افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب در منطقه دارخوین و برخی طرح‌های دیگر

افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخل
سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح واحد پاک چوب شوش با تقدیر از کارگران، کارشناسان و مدیریت این کارخانه گفت: ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی و نظارت و سیاستگذاری دولت راه تحول در تولید و اشتغال در کشور است. وی با تأکید بر افزایش کیفیت محصولات تولید داخل برای رقابت با محصولات خارجی گفت: کمیت و کیفیت تولیدات داخلی باید افزایش یابد تا امکان تولید محصولات رقابتی در کشور بیش از پیش فراهم شود. رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه افتتاح طرح پاک‌چوب شوش و بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت، دستورات ویژه‌ای را برای افزایش ۱۰برابری ظرفیت تولید و اشتغال این کارخانه صادر کرد.

سفرهای استانی دولت، شعاری نیست
سیدابراهیم رئیسی سپس در جمع مردم ایذه که در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، عنوان کرد: مبادا بشنوم که روابط ناسالم در سیستم اداری کشور نفوذ کرده و جای روابط سالم را گرفته است. وی خطاب به استانداران، فرمانداران، مدیران و مجموعه کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، افزود: دستگاه‌های دولتی باید نماد کارآمدی و گره‌گشایی از کار مردم باشند و مبادا بشنوم خدای ناکرده رشوه و فساد در یک مجموعه اداری رخنه کرده باشد. رئیس‌جمهور سیزدهم با اشاره به گلایه بحق جمعی از جوانان این شهرستان درخصوص مشکل اشتغال، به شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان دستور داد در اسرع وقت نسبت به سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی اقدام کنند. رئیسی تأکید کرد: سفر من به ایذه به هیچ عنوان نمایشی نیست و آمده‌ام که به‌صورت عملی، تصمیمات عینی و مناسبی برای رفع مسائل و مشکلات این دیار گرفته شود. در حقیقت سفرهای استانی دولت، شعاری و نمادین نیست، بلکه هدف اصلی سفرها، بررسی مشکلات و در ادامه کار و تلاش برای رفع کمبودها و محرومیت‌هاست.

انتقاد از مصرف ۸۰ درصدی آب در بخش کشاورزی
سیدابراهیم رئیسی در ادامه در آیین افتتاح طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر حاضر شد و گفت: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی کشور، اجرای گسترده طرح آبرسانی زیرسطحی در اراضی زراعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد آب مصرفی کشور مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: اجرای این طرح علمی در کشت و صنعت نیشکر بسیار خوب و تجربه موفقی بوده که باید در دیگر بخش‌های کشاورزی به‌ویژه زمین‌های زارعی کوچک نیز به‌کار برده شود. رئیسی اضافه کرد: با استفاده از روش‌های نوین، هزینه تمام‌شده اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در سطح کشور برای عموم کشاورزان نیز کاهش خواهد یافت و مقرون به صرفه خواهد شد.

بررسی مطالبات کارگران
رئیس‌جمهور سیزدهم که برای افتتاح طرح مهم پاک‌چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و مشاهده تجمع کارگران در ورودی شرکت پاک‌چوب، علاوه بر دیدار خود با تعدادی از نمایندگان این شرکت، معاون اجرایی و رئیس دفتر خود را برای بررسی مطالبه کارگران به میان آنها فرستاد. همچنین هزار نفر از کارگران شرکت هفت تپه با حضور در ورودی شرکت پاک‌چوب شوش محل حضور رئیس‌جمهور ضمن تجلیل از توجه ویژه ایشان برای گره‌گشایی از شرکت هفت تپه، مطالبات خود را با فرستاده ویژه رئیس‌جمهور مطرح کردند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید