• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220461
+
-

جلسه مفید باقری با مقام ارشد اروپایی

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از ادامه رایزنی‌ها برای پرداختن به موضوع‌های مورد علاقه ایران و اروپا، ازجمله مذاکرات درباره رفع تحریم‌ها خبرداد.
علی باقری از دیدار و رایزنی با معاون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا و همچنین نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه خبرداد و اظهارکرد: جلسه مفیدی با انریکه مورا و سون کوپمانس (نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه) داشتم. من بر فوریت توقف نسل‌کشی و ضرورت نجات انسان‌های بی‌گناه در غزه تأکید کردم. باقری براین نکته هم تأکید کرد که چنین رایزنی‌هایی برای پرداختن به موضوع‌های موردعلاقه دوطرف، ازجمله در مورد مذاکرات برای رفع تحریم‌ها ادامه می‌یابد.
اگرچه به‌دنبال آغاز جنگ در غزه به‌نظر می‌رسد رایزنی‌های برجامی بار دیگر به محاق رفته، اما شواهد موجود نشان می‌دهد طرفین همچنان درحال پیگیری این پرونده و یافتن راه‌حلی برای گره‌گشایی از آن هستند. در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد رایزنی درباره مذاکرات برجامی یکی از مهم‌ترین دستورکارهای علی باقری و انریکه مورا طی ماه‌های اخیر بوده‌است.
براین اساس هم بود که باقری و مورا در آخرین روزهای دی‌ماه گذشته و در حاشیه سفر وزیر امورخارجه به سوئیس، به‌منظور شرکت در اجلاس داووس، در ژنو گفت‌وگو کردند؛ دیداری که رایزنی درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها را می‌توان مهم‌ترین محور آن به‌حساب آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید