• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220450
+
-

تذکر رهبر معظم انقلاب به منتخبان انتخابات برای انجام‌ندادن ستیزه‌گری‌های‌دشمن‌پسند

کام ملت تلخ نشود

پرچمداری مبارزه با ظلم و استکبار در هیچ دوره‌ای نباید از جمهوری اسلامی گرفته شود

گزارش
کام ملت تلخ نشود

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان آخرین دیدار دوره پنجم مجلس خبرگان با ایشان، با تشریح منطق و دلایل دینی، عقلی و انسانی ایستادگی نظام جمهوری‌اسلامی در مقابل جبهه استکبار ضمن بیان توصیه‌های مهمی به منتخبان مجلس جدید خبرگان و مجلس جدید شورای‌اسلامی تأکید کردند: تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی حادثه‌ای شیرین، امیدآفرین و باارزشی است که منتخبان باید قدر آن را بدانند. در ابتدای این دیدار، احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری اجلاسیه اخیر به بیان برخی دغدغه‌های مطرح‌شده ازسوی اعضا پرداخت.

مردم‌سالاری اسلامی در مقابل دمکراسی‌غربی
برگزاری راهپیمایی پرشور ۲۲بهمن و انتخابات ۱۱اسفندماه بیش از سال‌های دیگر محل بروز نشانه‌های مردم‌سالاری اسلامی بود. تا قبل از تشکیل جمهوری‌اسلامی، تنها جبهه موجود در دنیا، جبهه دمکراسی‌های وابسته به مشی لیبرال‌دمکراسی غربی بود، اما با پیروزی انقلاب‌اسلامی، جبهه جدیدی برمبنای مردم‌سالاری اسلامی تشکیل شد که طبیعتاً درمقابل جبهه‌ دمکراسی‌غربی قرار می‌گرفت.

دلیل معارضه‌ها با نظام اسلامی
سر برآوردن الگوی مردم‌سالاری اسلامی در ایران موجب به خطر افتادن منافع جبهه دمکراسی‌غربی و آغاز معارضه‌ها و مخالفت‌های مستمر آن جبهه با نظام اسلامی شد. علت احساس خطر و معارضه آنها این بود که در ذات نظام دمکراسی‌غربی، استکبار و تجاوز به حقوق ملت‌ها و خونریزی بی‌حد و حصر برای کسب قدرت وجود دارد که شاهد آن، استعمار بسیاری از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای‌لاتین در قرن۱۹ یعنی در دوره اوج ادعاهای آنها در زمینه دمکراسی، آزادی و حقوق‌بشر است.

ما با ظلم و تجاوز مخالفیم
مهم‌ترین مسئله و رویکرد جبهه مردم‌سالاری اسلامی، به‌دلیل ماهیت اسلامی آن، مقابله با اینگونه ظلم‌ها و تعدی‌هاست. در مقابل این سؤال که چرا جمهوری‌اسلامی با جبهه استکبار مقابله می‌کند، باید گفت که ما با کشورها، دولت‌ها و ملت‌ها به‌خودی خود هیچ معارضه‌ای نداریم، بلکه مخالفت ما با ظلم و تجاوز است که در باطن جبهه دمکراسی‌غربی وجود دارد.

یک نمونه‌ آشکار
حوادث تأسف‌بار غزه، نمونه‌ای آشکار از ظلم و تجاوز جبهه استکبار به صاحبان یک سرزمین و کشتار بی‌رحمانه و سنگدلانه زنان و کودکان و نابود کردن دارایی‌ها و منابع مردم آن سرزمین است. مخالفت جمهوری‌اسلامی در واقع مخالفت با چنین ظلم‌ها و جنایاتی است که با وجود آنکه نزد هر عقل، عرف، شرع و وجدان بشری محکوم است، مورد حمایت آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی است.

مفاهیمی برای پنهان کردن ظلم و کشتار
این مسئله باید روشن و معلوم باشد که جبهه استکبار، ظلم و تجاوز و کشتار را زیر نام «دمکراسی»، «حقوق‌بشر» و «لیبرالیسم» پنهان کرده‌‌است.

پرچم برافراشته مبارزه با استکبار
جمهوری‌اسلامی باید همواره پرچمدار و پیشگام مقابله با استکبار باشد. پرچم مبارزه با استکبار را باید هر روز گسترده‌تر و برافراشته‌تر کنیم و در هیچ دوره‌ای اجازه ندهیم این پرچم از جمهوری‌اسلامی گرفته شود.

لزوم تبیین منطق جمهوری‌اسلامی
تبیین منطق جمهوری‌اسلامی در ایستادگی و مقابله با مستکبران برای نسل‌های جدید وظیفه‌ مهمی است. خوشبختانه در طول بیش‌از 4دهه از عمر جمهوری‌اسلامی، در نشان دادن چهره و جبهه و جهت‌گیری مبارزه با استکبار به جهانیان موفق بوده‌ایم.

توصیه مهم به اعضای خبرگان
وظیفه مجلس خبرگان، یعنی تعیین رهبری و مراقبت از حفظ صلاحیت‌های او، مهم‌ترین وظیفه مدیریتی در جمهوری‌اسلامی است. اعضای مجلس خبرگان باید مراقبت کنند در انتخاب‌های خود اصول ثابت جمهوری‌اسلامی مورد غفلت قرار نگیرد.

اصول ثابت
اصول ثابت، همچون اقامه عدل، مبارزه با فساد و ارتقای سطح معرفت و عمل اسلامی در جامعه، در قانون اساسی، بیانات امام بزرگوار و معارف اسلامی وجود دارد که اعضای خبرگان در انتخاب رهبری باید با ملاحظه و رعایت این اصول ثابت، عمل کنند.

چشم‌اندازهای جدید برای کشور
روی کار آمدن هر مجلس جدید، شیرین و همراه با رویش امیدهای تازه و چشم‌اندازهای جدید برای کشور است. حضور نمایندگان جدید در کنار نمایندگان ادوار قبل که ترکیبی از نوآوری و تجربه است، سرمایه‌ای با ارزش و خونی تازه در رگ‌های مجموعه سیاسی است.

یک تذکر مهم
 سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند، موجب تلخ شدن شیرینی تشکیل مجلس جدید می‌شود. منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسی طراوات کشور تلخ شود؛ ضمن اینکه اگر مجلس دچار دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی‌های گوناگون شود، از کار اصلی خود بازمی‌ماند.

اجتناب از دروغ، غیبت و تهمت
یکی از ضرورت‌های قطعی برای مسئولان و دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی، تشرع و پایبندی آنها به مراقبت از حلال، حرام و اجتناب از دروغ، غیبت و تهمت است.

ضرورت رعایت تقوای سیاسی
همچنان‌که در امور شخصی موظف به رعایت تقوا هستیم، در محیط سیاسی و کاری هم باید با رعایت تقوا، از محرمات اجتناب شود. البته در کارها و امور سیاسی، اختلاف سلایق و دسته‌بندی‌های سیاسی وجود دارد که مانعی ندارد، اما همه باید با تقوا پیشه کردن، زمینه جلب رحمت و برکت الهی را فراهم کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزار شهید خوزستان تأکید کردند
خوزستان؛ مظهر همبستگی ملی
متن بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴هزار شهید استان خوزستان که روز ‌شنبه، ۵ اسفندماه برگزار شده بود، روز جمعه در محل برگزاری همایش در اهواز منتشر شد که در ادامه می‌خوانید:

پدیده‌ای کم‌نظیر در خوزستان
بزرگداشت یاد شهدا درس، انگیزه‌بخش و ادای حق است. در دوران دفاع‌مقدس مقاومت عجیب شهرهای مختلف خوزستان همچون آبادان، دزفول، اهواز، شادگان، حمیدیه، سوسنگرد و خرمشهر به‌عنوان «قلب مقاومت» پدیده‌ای کم‌نظیر بود که نام این شهرها را جاودانه و همین مقاومت‌ها سرنوشت امتحان بزرگ ملت ایران را نیز تعیین کرد.

جای خالی یک کار بزرگ فرهنگی
پشت‌صحنه تا متن هریک از اتفاق‌ها، عملیات‌ها و مقاومت‌هایی که در جای‌جای خوزستان روی داده، می‌تواند دستمایه تولید صدها کار بزرگ هنری و فرهنگی همچون فیلم، سریال و کتاب قرار گیرد. هرچه بیشتر در جزئیات حوادث و رویدادهای خوزستان تأمل می‌شود، انسان جای خالی یک حرکت بزرگ فرهنگی را احساس می‌کند.

درخشش چهره‌های ملی در خوزستان
رزمندگان اسلام از سراسر ایران در خوزستان جانفشانی کردند. سرداران شجاع، امرای باارزش ارتش، شهید جهان‌آرا، شهید علی هاشمی و شهید سیدحسین علم‌الهدی، هریک به‌گونه‌ای با انواع و اقسام فعالیت‌ها و با مقاومت‌ و ایستادگی‌شان در خوزستان، جزو چهره‌های ملی شدند.

ترکیبی از ایمان اسلامی و اراده‌ مردمی
آنچه در خوزستان اتفاق افتاد، ترکیبی از همت مردمی و ایمان اسلامی بود؛ یعنی پشتوانه‌ اراده‌های مردم، شجاعت‌های جوان‌ها، گذشت پدران و مادران و همسران که اینها همه در خوزستان تبلور پیدا کرد، ایمان اسلامی بود؛ یعنی آنچه حوادث برجسته‌ خوزستان را به‌وجود آورد، ترکیبی بود از ایمان اسلامی و اراده‌ مردمی.

جمع میان «جمهور» و «اسلام»
تفکر جمع بین «جمهور» و «اسلام» توانسته جمهوری‌اسلامی را پایدار و روزبه‌روز قوی‌تر کند. مشکل دشمنان جمهوری‌اسلامی این است که «جمهور مردم» و «اسلام» را نمی‌شناسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید