• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 22009
+
-

11 نمایش برای روزهای تابستان

گذر فرهنگ
11 نمایش برای روزهای تابستان


 11 اثر نمایشی در استان‌های مختلف روی صحنه رفته‌اند تا در روزهای تابستان میزبان علاقه‌مندان باشند. به گزارش همشهری یکی از این آثار، «جنگ کور» نوشته بهروز غریب‌پور است که این بار به روایت زنجانی‌ها اجرا می‌شود. این نمایش به کارگردانی حسین نجفی تا 24 تیر هر روز ساعت 17 در تالار هنر فرهنگسرای امام ‌خمینی (ره) اجرا می‌شود.


تئاتر پر کار مشهدی‌ها

«تاریکی» نوشته علی حاتمی‌نژاد و کار عبدالله برجسته هر شب ساعت 20 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر مشهد میزبان علاقه‌مندان است. این نمایش تا پایان تیر به کار خود ادامه می‌دهد. مشهد اما میزبان آثار دیگری هم است؛ علی روحی از 10 تیر «نفت دایناسورها را خورده است» را روی صحنه برده و هر شب ساعت 18 در تماشاخانه بهار مشهد میزبان هنردوستان است. «شهر گربه‌ها» سومین نمایشی است که این روزها در مشهد به اجرا در می‌آید. این نمایش نوشته و کار سعید ملک‌نژاد است که هر شب ساعت 20:30 در پردیس تئاتر مستقل روی صحنه می‌رود.


معلولیت، محدودیت نیست

نمایش موزیکال «موجود آبی نه چندان کوچولو» نوشته و کار لیلی شایق تا 27 تیر در سالن تالار هنر شهر اصفهان ساعت 18:30 اجرا می‌شود. این نمایش کودک نشان می‌دهد معلولیت برای انسان محدودیت نمی‌آورد.

سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام‌ خمینی (ع) قزوین هم از نمایش «دوئت تنهایی» نوشته سارا الهیان و کار میثم ملازینل میزبانی می‌کند. این نمایش تا 15 تیر هر روز ساعت 20:30 اجرا می‌شود.


2 نمایش برای قمی‌ها

اما 3 نمایش دیگر سهم خرم‌آباد و قم است. «چوب و عسل» نوشته و کار پیمان کرم‌زاده تا 15 تیر هر روز ساعت 18 در مجتمع فرهنگی - هنری ارشاد خرم‌‌آباد روی صحنه می‌رود. «گامی در دوزخ» نوشته مصطفی کولیوندی و کار مرتضی جلالی هم تا 22 تیر ساعت 19 در سالن شهید آوینی قم اجرا می‌شود. دومین نمایش برای قمی‌ها هم «سر سوت کشدار سرآشپز» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاهمرادی است تا 15 تیر ساعت 18:30 در مدرسه اسلامی هنر قم اجرا می‌شود.


نمایش آخر...

از دیگر نمایش‌هایی که در استان‌های مختلف اجرا می‌شود می‌توان به «منم میرزارضا» کار یدالله آقاعباسی اشاره کرد که در سالن همایون صنعتی کرمان روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش از ۱۳ تیر آغاز شده است و هر شب ساعت ۱۵: ۲۰ اجرا می‌شود. نمایش کمدی موزیکال «عروس اینترنتی» نوشته و کار رضا درویشی هم هر شب ساعت ۲۰ در فرهنگسرای کوثر کرج اجرا می‌شود. این نمایش تا ۱۵ مرداد روی صحنه خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید