• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220089
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2WrR
+
-

نقل‌قول

فعالیت  2سامانه بارشی
‌پیش‌بینی‌های‌ هواشناسی نشان می‌دهد 2سامانه بارشی جدید در راه سیستان‌وبلوچستان است که اولی سه‌شنبه و چهارشنبه (15 و 16 اسفند) و دومی شنبه آینده (19اسفند) فعال می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: سامانه اول به قدرت سامانه قبلی نیست، اما سامانه دوم شدت خواهد داشت. محسن حیدری افزود: این سامانه‌ها می‌تواند اثرات سیل را تشدید کند.‌‌

نجات مادران باردار
ایرج ضاربان، سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار: ۶۳ مادر باردار که در مناطق سیلابی سکونت داشتند به مکان‌های امن منتقل و تحت مراقبت هستند.
همچنین ۱۴ مادر باردار   که به‌علت بسته بودن مسیرهای ارتباطی در شرایط بحرانی بودند از مناطق بحرانی خارج شده و نجات یافتند.

توزیع آرد در استان
مدیرکل غله سیستان و بلوچستان از ارسال ۳۰هزار قرص نان به مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت:‌ همچنین ۲۰تن آرد ویژه به فرمانداری دشتیاری اختصاص یافت. محمدرضا سرگزی افزود: ۲۰۰تن آرد رایگان به‌منظور توزیع بین خانوارهای آسیب دیده توسط ارگان‌های امدادی و گروه‌های جهادی در اختیار تعاون روستایی استان قرار گرفته است.

خسارت به 37بنای تاریخی
معاون اداره کل میراث‌ فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: به‌دلیل شدت بارندگی‌های اخیر تاکنون ۳۷قلعه، بنا و بافت تاریخی در استان دچار خسارت شده است. مجتبی سعادتیان افزود: طبق ارزیابی‌های اولیه و اطلاعات واصله از شهرستان‌ها، این بناها از 10 تا 40درصد دچار خسارت شده‌اند که امکان افزایش این آمار نیز وجود دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید