• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220032
+
-

اسباب‌بازی همشهری

منچستریونایتد دیگر تیم اول شهر خودش نیست

اسباب‌بازی همشهری

منچستریونایتد به یک جوک شبیه شده یا به قول روی کین، کاپیتان اسبق من‌یونایتد، این تیم به اسباب‌بازی منچسترسیتی تبدیل شده است. گواردیولا پس از پیروزی 3 بر یک در دربی منچستر به حریف طعنه زد و گفت: «یونایتد برای وقت‌کشی آمده بود، نه پیروزی.» هواداران از این جمله خجالت کشیده‌اند اما سرمربی نه! تن‌هاخ در واکنش به انتقادات و نمایش ضعیف تیمش گفت: «یونایتد رو به پیشرفت است.» وقتی به تعداد شوت‌های منچسترسیتی‌(۲۷) نگاه می‌کنیم که حتی از درصد مالکیت توپ منچستریونایتد‌(۲۶درصد) هم بیشتر بود، به عمق فاجعه پی می‌بریم. نه؛ با این مربی این تیم درست‌بشو نیست.
    بعد از فرگوسن دیگر منچستریونایتد تیم اول شهر نیست. از زمان بازنشستگی این مربی بزرگ تیم دوم شهر 6قهرمانی لیگ به‌دست آورده است و تیم اول هیچ. مجموع جام‌های سیتی از آن تاریخ 17جام و یونایتد 4تا بوده. یونایتد 11بار شهرآورد را باخته و 7بار برده‌ است.
    منچستریونایتد با وجود برتری در نیمه‌اول، مقابل منچسترسیتی، رقیب خود شکست خود تا رکوردی مهم را از دست بدهد. طی 143بازی گذشته که شیاطین سرخ نیمه‌اول یک دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند، همواره بدون شکست مسابقه را تمام می‌کردند. در این مدت آنها در 123بازی هر 3 امتیاز را کسب کرده و 20بار تن به مساوی داده بودند. آخرین شکست یونایتد درحالی‌که نیمه‌اول را برده و در پایان بازی باخته بودند، به 21سپتامبر2014 در بازی با لسترسیتی (با شکست 5 بر 3) برمی‌گردد.
    این دوازدهمین باری بود که منچسترسیتی در این فصل در یک بازی لیگ برتر عقب افتاد. فقط در فصل 20-2019 (13) آنها در یک دوره لیگ زیرنظر پپ گواردیولا رکورد بدتری داشتند و اتفاقا آن فصل آخرین دوره‌ای بود که در پایان عنوان قهرمانی را کسب نکردند. با این حال، برخلاف آن فصل که فقط 10امتیاز از بازی‌هایی که از حریف عقب افتاده بودند کسب شده بود، سیتی این فصل توانسته پس از عقب‌افتادن در ابتدای بازی، از حریفان 21امتیاز به‌دست بیاورد. تنها لیورپول‌(22) امتیاز بیشتری نسبت به سیتی در شرایط کام‌بک کسب کرده است.
    به لطف تن‌هاخ نخستین‌بار بود که سیتی از منچستر عقب می‌افتاد و بازی را می‌برد. سیتی در 15مورد آخر نتوانسته بود به برد دست یابد و در مجموع در 29باری که گل اول را از من‌یو خورده بود، به 3تساوی و 25شکست رسیده بود.
    این یازدهمین شکست فصل منچستریونایتد در لیگ برتر بود. این تیم فقط فصل‌های 14-2013 و 22-2021 (هر 2فصل 12باخت) شکست‌های بیشتری متحمل شده بود‌.
    فیل فودن و ارلینگ هالند هر دو مقابل منچستریونایتد 6گله شدند. فودن 6گل هم به برایتون، دیگر حریف محبوبش زده است. تنها آگوئرو با 8گل زده عملکرد بهتری در من‌سیتی در شهرآوردهای منچستر دارد.
    منچستریونایتد در این دیدار فقط 3شوت زد. تنها یک‌بار در تاریخ (از زمان ثبت آمارها در سال2003) آنها در یک بازی لیگ برتر کمتر شوت زده‌اند (آوریل2022، 2شوت مقابل لیورپول).
    رودری در شب کام‌بک مقابل منچستریونایتد به رکورد 59بازی پیاپی بدون شکست در تمام رقابت‌ها رسید تا از ریکاردو کاروالیو عبور کند و رکورددار شکست‌ناپذیری در فوتبال انگلیس شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید