• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220030
+
-

2امتیاز و 2ستاره پرید

در هفته‌ای که رئال و خیرونا امتیاز از دست دادند،بارسا نتوانست اختلاف با صدر جدول را کم کند

2امتیاز و 2ستاره پرید

بازی در سن‌مامس اصلا راحت نیست. بیلبائوی این فصل والورده یک تیم شاخ در اسپانیا محسوب می‌شود. نمونه‌اش پیروزی 4بر2 مقابل بارسلونا و برد 4 بر صفر (رفت و برگشت) بر اتلتیکو در جام‌حذفی و راهیابی به فینال است. بنابراین وقتی بارسلونا در ورزشگاه اتلتیک مساوی بدون گل می‌گیرد، یعنی کار شاخی کرده. از لحاظ نتیجه این تساوی نتیجه بدی نیست اما چیزی که این مسابقه را در کام هواداران بارسا تلخ می‌کند این است که پدری و دی‌یونگ دچار مصدومیت‌های شدید شده‌اند. این اتفاق در حالی افتاد که بارسا یک هفته استراحت کرده اما اتلتیک پنجشنبه یک بازی سخت مقابل اتلتیکو انجام داده بود. طبیعی‌ این بود که تیم میزبان مصدوم بدهد نه مهمان.

مصدومان
پدری برای سومین بار دچار آسیب‌دیدگی همسترینگ شد و دی‌یونگ مچ پایش مصدوم است. پدری نمی‌خواهد جراحی کند چون معتقد است درصورت درمان بدون جراحی می‌تواند پیش از پایان فصل از مصدومیت برگردد و به یورو هم برسد. جراحی او را از یورو2024 دور نگه می‌دارد. این بازیکن تاکنون 9مصدومیت را پشت‌سر گذاشته و به‌خاطر آنها 401روز و 71مسابقه را از دست داده است. پدری پیش از تابستان2021 هیچ مصدومیتی را تجربه نکرده بود. پدری که تازه چند وقت است از مصدومیت طولانی برگشته بود، باشگاه را درباره آینده‌اش دچار تردید کرده. قرار است باشگاه با پدری جلسه‌ای برگزار کند تا درباره آینده او صحبت شود. اگر در این جلسه راه‌حلی برای جلوگیری از ادامه آسیب دیدگی عضلانی پیدا نکنند، آینده فوتبالی او در خطر خواهد بود.
درباره دی‌یونگ هم گفته می‌شود او پس از بازی با عصا و کفش طبی سوار اتوبوس شد. هافبک هلندی ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا و احتمالا کل فصل (11بازی باقیمانده لیگ) را از دست می‌دهد. در حال‌حاضر مصدومان بارسا غیراز 2مصدوم جدید به این ترتیب هستند: گاوی با غیبت در 34بازی اخیر، مارکوس آلونسو 22بازی، بالده 20بازی و فران تورس با از دست دادن 6بازی. تورس احتمالا به بازی جمعه با مایورکا یا بازی هفته آینده مقابل ناپولی می‌رسد.

خط هافبک
با آسیب‌دیدگی پدری و دی‌یونگ و مصدومیت طولانی گاوی حالا هر 3گزینه اصلی خط هافبک تیم خارج از دسترس هستند. کریستنسن که مدافع میانی است، مدتی است در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و جای خود را در قلب دفاع به بازیکنی گمنام به نام کوبارسی داده است. گوندوگان، فرمین لوپس، سرخی روبرتو و رومئو گزینه‌های خط هافبک هستند، آنها را با خط هافبک رئال‌مادرید مقایسه کنید؛ کروس، مودریچ، بلینگام، شوامنی، والورده، کاماوینگا و سبایوس.

نارضایتی کارشناسان
غیر از نتیجه، بارسا مقابل اتلتیک خوب هم بازی نکرد، این را سرمربی تیم می‌گوید: «خوب حمله نکردیم و تنها نکته مثبت این است که خوب دفاع کردیم. بازی خوبی انجام ندادیم. امروز باید یک قدم جلو می‌رفتیم.» ژاوی گفت که سوگوار 2مصدوم این مسابقه و ناامید است. کارشناسان و هواداران هم همچنان از سبک بازی تیم ناراضی‌اند. سرجی سول، خبرنگار بارسلونایی گفت: «بازی امروز بی‌احترامی به هواداران بارسلونا بود.» نظر لوزانو درباره تیم هم این بود: «تیمی بدون روحیه و تهاجمی، آنها در وقت‌های تلف‌شده بازی نکردند و برای گلزنی هم تلاشی دیده نشد، انگار تساوی بدون گل نتیجه خوبی در جدال لیگ بود.» خیمنس از نشریه اسپرت کاتالونیا هم نوشت: «نحوه مدیریت بازی در دقایق پایانی چه شرم‌آور بود! به‌نظر می‌رسید بارسلونا تساوی را پذیرفته و تلاشی برای رسیدن به گل در دقایق تلف‌شده نمی‌کرد. ما لیاقت قهرمانی نداریم.»

سلطان کارت

ژاوی معترض‌ترین مربی لالیگا شد. با دریافت کارت زرد مقابل بیلبائو، ژاوی هرناندز در دیدار هفته آینده مقابل مایورکا محروم است و اجازه همراهی تیمش را ندارد. او از زمان انتصابش به‌عنوان سرمربی بارسا، ۱۵کارت زرد دریافت کرده، بیشتر از همه مربیان لالیگا. اگر خودش در یک بازی کارت نگیرد، برادرش را به جان داور می‌اندازد تا اعتراض کند و اخطار بگیرد.

جانشین ژاوی
در حال‌حاضر دکو به‌عنوان مدیر ورزشی بارسا دنبال سرمربی آینده است. او اعتقادی به هانسی فلیک ندارد. مربی موردعلاقه دکو یکی   همبازی سابقش و سرمربی فعلی پورتو سرجیو کونسیسائو و دیگری لوییس انریکه است. انریکه که دورانی طلایی را با نسل بازمانده گواردیولا در بارسا طی کرده بود، در جای دیگری موفقیتش را تکرار نکرد. او اکنون سرمربی پاری‌سن‌ژرمن و بله‌قربان‌گوی ناصر الخلیفی است. مالک قطری باشگاه فرانسوی به او دستور داده که امباپه را نیمکت‌نشین کند تا این ستاره به‌خاطر تمدید نکردن قراردادش تنبیه شود. دی‌زربی هم 2سال با برایتون قرارداد دارد و رقم فسخ قرارداد 15میلیون یورویی‌اش مانع انتقال او به بارساست.

    تعداد بازی‌های بدون شکست بارسلونا در ایالت باسک به 15مسابقه رسید؛ 11برد و 4تساوی. آخرین بار در آگوست2019 مقابل بیلبائو در این ایالت باخته بودند (یک بر صفر).
    تعداد بازی‌های بدون شکست پیاپی اتلتیک در لالیگا هم به 13مسابقه رسید؛ 10پیروزی و 3تساوی.
    بیلبائو نتوانست به رکورد خودش در سال1983 برسد و در 7پیروزی خانگی متوالی متوقف ماند.
    رکورد بی‌شکستی بارسا در بازی‌های خارج از خانه این فصل بهبود یافت و به 13مسابقه خارج از خانه رسید؛ 7برد و 6تساوی. آنها هر 4بازی قبلی خود را در لالیگا به‌عنوان میهمان برده بودند و نتوانستند به رکورد 6برد پیاپی فوریه2023 برسند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید