• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 21991
+
-

ورزش و سلامت؛ محورهای اصلی برنامه‌های تابستانی

شهرداری‌های شهر های مختلف کشور به تناسب نیازها و خواسته‌های شهروندان خود برنامه‌های متفاوتی برای تابستان تدارک دیده‌اند


محمد سرابی/ خبرنگار
برنامه‌های تابستانی شهرداری تهران بنابرآنچه نیاز ساکنان این شهر ارزیابی شده است، «شادستان» نام گرفت. افزایش شور و نشاط، خواسته اصلی پایتخت‌نشینان است. شهرهای دیگر کشور، هم مجموعه‌برنامه‌های تابستانی را مورد توجه قرار داده‌اند. فصل مشترک همه برنامه‌های تابستانی در شهرهای کشور، ورزش، سلامت و پس از آنها گردشگری است. اما می‌توان اولویت‌های دیگری را هم در این برنامه‌ریزی‌ها پیدا کرد. مروری بر برنامه‌های تابستانی اعلام‌شده از سوی مسئولان شهرداری‌ها نشان می‌دهد که برای بهره‌مندی از هر برنامه‌ای باید از چه شهری گذر کرد.


     اصفهان؛ بهره‌گیری همگانی



محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان: برنامه‌های تفریحی و فرهنگی عرصه‌محور به‌صورت رایگان برای همه شهروندان اصفهانی در ایام تابستان اجرا می‌شود، زیرا قصد داریم برنامه‌ها را به شکلی پیاده کنیم که در مرحله اول شهروندان بتوانند در کمترین مساحت و زمان ممکن به خدمات فرهنگی در شهر برسند. در ادامه نیز قصد داریم زمینه بهره‌مندی مساوی همه شهروندان از برنامه‌های تفریحی را فراهم کنیم و در سطح بعدی نیز باید زمینه پرورش جامعه خلاق را فراهم کنیم. البته بخشی دیگر از برنامه‌ها حوزه کلاس‌هاست که طبق مصوبات شورای شهر اجرا می‌شود.


   همدان؛ جوانان حاشیه‌نشین



سعید خوشبخت، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان: طبق سیاست‌های جدید سازمان، امسال ورزش محلات را در رده سنی زیر ۲۳ سال برگزار خواهیم کرد. شیوه برگزاری سال‌های گذشته خروجی چندانی نداشت و بر همین اساس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان امسال برای دهمین سال پیاپی، ورزش فوتبال محلات را با رویکرد متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد کرد. وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در ورزش محلات از حاشیه‌نشینان شهر هستند، هدف ورزش محلات شهرداری را حضور این قشر در عرصه ورزش دانست.


   ساری؛ والیبال و فوتبال



محمد محبوب، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ساری: برگزاری مسابقات والیبال ساحلی، فوتبال چمنی، مسابقات جام پاکبانان، مسابقات رالی خانوادگی، اردوی جنگلی و اردوی ساحلی از فعالیت‌های دیگر اداره تربیت بدنی شهرداری ساری است. همچنین با ثبت‌نام شهروندان از محلات و مناطق مختلف شهر ساری، مسابقات فوتبال گل‌کوچک، روزهای پنجشنبه در بوستان قائم برگزار خواهد شد. ورزش بوستانی تابستانی نیز در دو قالب ورزش صبحگاهی(ساعت 7تا8) و مسابقات خانوادگی (عصرها 18تا 20) اجرا خواهد شد. فستیوال بدمینتون ویژه شهروندان بانو نیز با ثبت‌نام از مناطق مختلف و 2هفته آموزش رایگان شروع می‌شود و سپس به‌مدت یک‌ماه با برگزاری مسابقات ادامه خواهد یافت.


   کرمانشاه؛ شهرداران فرهنگی



مهدی عبدالمالکی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه: در راستای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان 3فرهنگسرای شهرداری کرمانشاه در قالب 9 انجمن تخصصی و با عنوان طرح شهرداران فرهنگی فعالیت می‌کنند. با توجه به تفاهمنامه بین شهرداری و آموزش و پرورش کرمانشاه مبنی بر اجرای طرح شهرداران فرهنگی شرکت‌کنندگان این طرح برگزیدگان مسابقات مختلف مدارس خواهند بود. طرح شهرداران فرهنگی در 9انجمن تخصصی مانند هنرهای تجسمی شامل نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، مجسمه‌سازی‌، انجمن ورزشی، انجمن معرفتی دینی، انجمن نمایشی مانند تئاتر و فیلم در 3مرکز فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود.


   تبریز؛ گردشگران خارجی



احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز: عوامل شهرداری برای میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات تابستانی مهیا شده‌اند. زیرساخت‌های مهم گردشگری شامل وجود ایستگاه‌های راهنمای گردشگری، سرویس بهداشتی، مساجد و نمازخانه‌ها تأمین شده و پارک‌ها و مساجد شبانه‌روزی همواره در خدمت گردشگران داخلی و خارجی است. در این میان 173سرویس بهداشتی به‌صورت شبانه‌روزی دایر خواهند بود. کمپ‌های اطلاع‌رسانی گردشگری، موزه‌های پنجگانه شهرداری تبریز و خانه‌های قدیمی در ایام تعطیلات تابستان فعال خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید