• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 21964
+
-

فیلم نه! فوتبال بازی کن

نیمار می‌تواند مدعی توپ طلا باشد

فیلم نه! فوتبال بازی کن

برای کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال دنیا و همچنین توپ طلا، نام‌های بسیاری در سال2018 و در فوتبال دنیا مطرح شده است. برخی از این اسامی از سر احساسات و برخی دیگر به‌دلیل عملکرد تیمی و فردی سر زبان‌ها افتاده است.  محمد صلاح در لیورپول بسیار خوش درخشید و بهترین گلزن لیگ برتر انگلستان شد. او حتی به فینال لیگ قهرمانان هم رسید، اما در تیم‌ملی مصر در رقابت‌های جام‌جهانی2018 روسیه، توفیق خاصی نداشت. او با دو گل زده در پایان مرحله گروهی از گردونه رقابت‌ها خارج شد. بنابراین، نمی‌توان حساب ویژه‌ای برای او در این خصوص گشود.  ادینسون کاوانی که وضعیت حضورش در بازی مقابل فرانسه هنوز مشخص نیست، عملکرد ایده‌آلی در روسیه داشته است، ضمن اینکه در فصل گذشته برای پاری‌سن‌ژرمن گل‌های پرشماری به‌ثمر رسانده و مدعی دریافت کفش طلای فصل بود.
  فیلم بازی نکن
در جریان بازی برزیل و مکزیک، لایون ستاره ال‌تری، برخوردی بسیار جزیی با نیمار که بیرون زمین روی زمین بود، داشت. ستاره سلسائو پس از این برخورد، شروع کرد به فیلم‌بازی کردن و طوری وانمود کرد که گویی حریف پا یا دستش را قطع کرده است! حرکات مضحک او و غلت‌زدن‌های او بسیاری از کارشناسان فوتبال را به خنده و واکنش واداشت. مارتین اونیل سرمربی تیم‌ملی ایرلند و مفسر شبکه ITV و آلن شیرر ستاره پیشین تیم‌ملی انگلستان حرکت نیمار را تاسف‌بار خواندند. آنها اعتقاد داشتند که حرکت بازیکن لایون خطا و حتی مستحق دریافت کارت قرمز بوده، اما نیمار بیش از اندازه آن را بزرگ کرده است.

از بارسلونا تا پاریس به‌دنبال توپ طلا
نیمار اگرچه در جام‌جهانی کمی بیش از اندازه فیلم بازی می‌کند، اما عملکرد نسبتا قابل‌قبولی داشته و از همه مهم‌تر اینکه تیمش اکنون در یک‌چهارم نهایی مسابقات قرار دارد و خودش تا به اینجای کار، دو گل زده و یک پاس گل هم داده است. نیمار درحال حاضر این شانس را دارد که با گلزنی و درخشش بیشتر، امتیازهای بیشتری را کسب کند. این درحالی است که مصدومیت در فصل گذشته، باعث شد تا او نتواند در PSG با درخشش به کارش پایان دهد. اگر برزیل بتواند با درخشش نیمار قهرمان جام‌جهانی2018 شود، آنگاه شاید رای‌دهندگان، دست از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بکشند و نیم‌نگاهی هم به ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن کنند. فراموش نکنیم که او برای خارج شدن از سایه لیونل مسی ترجیح داد به پاری‌سن‌ژرمن بیاید و آنجا نشان دهد که می‌تواند ستاره واقعی یک تیم باشد. در فصل 19-2018 و زیر نظر توماس توخل، نیمار می‌تواند بیشتر  بدرخشد و این موضوع در رسیدن به توپ طلا او را یاری خواهد کرد.

آمار نیمار
در جام‌جهانی2018، او آمار بسیار خوبی تا به اینجای کار داشته است. او 23ضربه به سمت دروازه حریفان در 4بازی شلیک کرده که 12تا در چارچوب بوده است. نیمار 16پاس کلیدی هم به هم‌تیمی‌هایش داده و با این کار آنها را در موقعیت گل قرار داده است. در مجموع 23بار نیز روی نیمار خطا صورت گرفته است. نیمار در تعداد ضربات به سمت دروازه (23) و خطاهایی که روی‌اش انجام شده، رکورددار است.

روند کار تغییر می‌کند؟
شاید صحبت کردن درباره مرد سال جهان و همچنین فاتح توپ طلای2018 کمی زود باشد، اما قطعا، جام‌جهانی آوردگاهی است برای محک‌زدن عملکرد بازیکنان. با این حال دقیقا نمی‌دانیم آیا در روزهای پایانی سال2018 بازهم جمله «تا زمانی که مسی و رونالدو بازی می‌کنند، جایی برای کسی نیست.» برایمان تداعی می‌شود یا خیر. وقتی درباره جام‌جهانی صحبت می‌کنیم، آن را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا نام می‌نهیم، اما در عمل وقتی قرار باشد که جایزه مرد سال اهدا شود، عملکرد باشگاهی بر عملکرد ملی آن‌هم در عرصه‌ای مانند جام‌جهانی ارجح‌تر است. دو سالی می‌شود که بار دیگر داستان توپ طلای فرانس‌فوتبال از قصه بهترین بازیکن فوتبال جهانِ فیفا جدا شده است. با این حال کریستیانو رونالدو در سال‌های2016 و 2017 هر 4تای آن را برده و جالب آنجاست که لیونل مسی هم در هر 4تا، دوم است. در سال2014 و پس از قهرمانی آلمان در جام‌جهانی بازهم لیونل مسی به‌عنوان بهترین بازیکن جهان برگزیده شد! از مسی که بگذریم، اینیستا و ژاوی درحالی که بارسلونا در آن سال در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان و اسپانیا هم در مرحله گروهی جام‌جهانی برزیل حذف شده بودند، به‌عنوان نفرات دوم و سوم برتر جهان برگزیده شدند! پس چرا باید خودمان را خسته کنیم و درباره احتمال بردن توپ طلا توسط نیمار، هری‌کین، آنتوان گریزمان، ادینسون کاوانی و ... بنویسیم؟!

رئال تکذیب کرد
باشگاه رئال‌مادرید با انتشار یک بیانیه رسمی به همه شایعات منتشر شده درخصوص اقدام این باشگاه برای خرید نیمار پایان داد. تلویزیون دولتی اسپانیا (TVE) در خبری مدعی شده بود که رئال‌مادرید با پیشنهاد 310میلیون یورویی در پی انتقال نیمار جونیور از پارک دو پرنس به سانتیاگوبرنابئو است. از آنجا که تلویزیونی دولتی یک رسانه بزرگ و معتبر است، باشگاه رئال‌مادرید بر آن شد تا با انتشار بیانیه‌ای به شایعات خاتمه دهد. در این بیانیه آمده است: «اطلاعاتی که TVE درخصوص انتقال نیمار منتشر کرده، کذب است. باشگاه هرگز به نیمار  یا به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن پیشنهادی ارائه نکرده است. از اینکه تلویزیون دولتی که رسانه‌ای بزرگ است، چنین خبری را منتشر کرده، شگفت‌زده شده‌ایم.» 

نیمار: مکزیکی‌ها باید به خانه برگردند
پایان بازی برزیل و مکزیک شروع حرف‌های عجیب و غریب و غیردوستانه از سوی طرفین بود. شاید یکی از بدترین‌ها در این خصوص نیمار بود. او پس از بازی گفت: «مکزیکی‌ها خیلی حرف می‌زدند و حالا باید به خانه‌های‌شان برگردند. در جریان بازی کمی اذیت شدیم، اما من در کل به همه بازیکنان تیم‌مان تبریک می‌گویم. ما کیفیت بسیار خوبی از خودمان نشان دادیم و شایسته کسب این پیروزی و رسیدن به مرحله بالاتر بودیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید