• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 21951
+
-

یک تیم و دو مالک!

اوضاع تیم محبوب رشتی‌ها هر روز آشفته‌تر می‌شود. سپیدرود در گردابی از اخبار ضد و نقیض گرفتار شده است. در روزهای گذشته ابتدا خبرخلع تن‌زاده از مالکیت باشگاه، توسط اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منتشر شد و خیلی زود خبری متضاد مبنی بر اینکه بر اساس رای دادگاه تن‌زاده مالک باشگاه است، روی سایت‌ها رفت. روز سه‌شنبه خداداد عزیزی که از سوی جدیدترین مالک این تیم به عنوان سرمربی معرفی شده درباره چگونگی عقد قرارداد خود مصاحبه کرد. او اعلام کرده‌ بود پس از آنکه اسناد مربوط به مالکیت باشگاه را مشاهده کرده با این باشگاه و محمد نوین که از سوی اداره کل به عنوان مالک باشگاه برگزیده شده، قرارداد خود را منعقد کرده ‌است. روز گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان درباره آخرین وضعیت مدیریتی این باشگاه مصاحبه کرد تا در اندک زمان باقی‌مانده تا لیگ برتر، تیم سپیدرود برنامه‌های تدارکاتی خود را اجرایی کند. مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان درباره دلایلی که شرایط این روزهای سپیدرود را رقم زده گفت:« طبق قرارداد منعقد شده میان شهاب مدنی (مالکیت پیشین) و جواد تن زاده (مالکیت فعلی) و همچنین بر اساس درخواست هواداران فوتبال، این اداره در جایگاه داور به پرونده مالکیت سپیدرود رشت ورود کرد. بعد از انجام بررسی‌های لازم در این زمینه نتیجه این‌گونه بود که تن‌زاده به تعهدات مالی خود عمل نکرده است و همین نظر را به عنوان رای داوری خود به دادگاه حقوقی شعبه ۶ شهرستان رشت اعلام کردیم. طبق همین رای مالکیت سپیدرود مجدد به شهاب مومنی بازگشت و بعد از آن هم با محمد نوین به عنوان خریدار جدید به توافق رسید و مالکیت را به او واگذار کرد. در ادامه کار تن‎زاده به رای دادگاه اعتراض کرد. بعد از آن بود که دادگاه رای جدیدی صادر کرد مبنی بر اینکه مالکیت باشگاه مجدد به او (تن‌زاده) بازگردد. طبق این رای مراحل داوری مالکیت باشگاه سپیدرود متوقف شده و به شرایط قبل بازمی‌گردد و تن‌زاده فعلا مالکیت را در اختیار دارد. اما رای دادگاه که باید به‌زودی اعلام شود، همه چیز را مشخص می‌کند. در اصل قراردادهایی که در زمان مدیریت نوین منعقد شده هیچ اشکال و ایرادی ندارد چون در دوره‌ای بوده که مالکیت قانونی و تایید شده بوده است. به هر حال طبق رای فعلا تن‌زاده مالک تیم است و این حق را دارد که هر اقدامی برای عقد قراردادها داشته باشد.»
با موضع‌گیری رسمی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، خداداد عزیزی نسبت به این اتفاق اظهار نظر کرد و گفت:«کاری به دعوای مدیریتی ندارم، اما من قراردادم را به همراه هشت بازیکن دیگر در هیات فوتبال استان ثبت کرده‌ام. اگر تن‌زاده مالک باشگاه است، چرا قرارداد من را ثبت کرده‌اند؟ در فوتبال تنها مرجع اصلی فدراسیون فوتبال است و در استان‌ها هیات‌ها زیرمجموعه آن محسوب می‌شوند. طبق قانون فیفا و AFC، به غیر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال کسی را نمی‌شناسم. قرارداد من به لحاظ قانونی ثبت شده و تمرینات را با سیزده، چهارده بازیکن شروع کردیم. هیات فوتبال گیلان حتما نامه‌ای از اداره کل ورزش استان و وزارت ورزش و جوانان داشته که آقای نوین را به عنوان مالک شناخته است. اگر غیر این بود که قراردادم را ثبت نمی‌کردند. به فیفا و AFC شکایت خواهم کرد، چراکه این کار دخالت محرز سیاسیون در ورزش است. من بازیچه کسی نیستم. سند مالکیت وزارت ورزش به‌نام نوین را دیدم و حتی برای اینکه مطمئن شوم به هیات فوتبال که مرجع قانونی و زیر نظر فدراسیون فوتبال است، مراجعه کردم. آنها مدارک را چک کردند و سپس قراردادم ثبت شد. مگر می‌شود هیات فوتبال امروز قرارداد را ثبت کند، فردا بگوید قانونی نیست؟ با این شرایط نه تنها من، بلکه همه بازیکنان بلاتکلیف خواهند بود.»
اظهارات عزیزی پاسخ مالک باشگاه را به همراه داشت. تن‌زاده که با رای دادگاه مالکیت باشگاه سپیدرود را در اختیار دارد درباه اظهارات عزیزی و اینکه او ممکن است به فیفا شکایت کند، گفت:« برای خداداد عزیزی که سرمربی تیم فوتبال سپیدرود گیلان شده است و در لیگ دسته سوم باید کارش را آغاز کند، آرزوی موفقیت دارم. من مشکلی با شخص خداداد عزیزی ندارم و او را یک مربی خوب می‌دانم. اما ایشان باید در لیگ دسته سوم کارش را آغاز کند! من که تمامی مدارک دادگستری گیلان را در اختیار رسانه‌ها قرار دادم، مالک باشگاه خودم هستم و سرمربی تیم ما هم نادردست‌نشان است که یک ماه و نیم پیش انتخاب شده است. آقایان رفته‌اند تیمی را با نام سپیدرود گیلان خریداری کرده‌اند در حالی که تیمی که در لیگ برتر حضور دارد سپیدرود رشت است. این موضوع را به فدراسیون هم اعلام کردم و حالا خداداد عزیزی و تمام بازیکنان لیگ برتری که این تیم جذب کرده باید در لیگ دسته سوم بازی کنند! من هم برایشان آرزوی موفقیت دارم.  این موضوع را هم متذکر شوم که مباحث قضایی با پیگیری وکیل من در حال انجام است و ابلاغ احکام هم به زودی صورت می‌گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید