• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 9 اسفند 1402
کد مطلب : 219485
+
-

بزرگ‌ترین اعانه دانشگاهی تاریخ

دغدغه
بزرگ‌ترین اعانه دانشگاهی تاریخ

کمک مالی افراد خیر به دانشگاه‌ها برای تحصیل دانشجویانی که توان مالی برای پرداخت شهریه ندارند، بسیار رایج است؛ اما اگر این مبلغ یک میلیارد دلار باشد تبدیل‌می‌شود به بزرگ‌ترین کمک مالی که در تاریخ به ثبت رسیده است.
دکتر روث گاتسمن، یکی از استادان سابق دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک، اعانه‌ای یک میلیارد دلاری را به این دانشگاه بخشیده که باعث شده دانشجویان این دانشکده بدون شهریه درس بخوانند.
این اعانه که بزرگ‌ترین کمک مالی تاریخ به یک دانشگاه آمریکایی است، از سوی این استاد دانشکده پزشکی اعطا شده که در حال حاضر ۹۳سال دارد. ثروت خانم گاتسمن البته از همسر درگذشته‌اش به او رسیده که یکی از سرمایه‌گذاران در  وال استریت، قلب اقتصاد آمریکا بوده است.
جالب است بدانید که دانشکده آلبرت اینشتین که این کمک مالی تاریخی را دریافت کرده، در بخش برانکس واقع شده که فقیرترین بخش نیویورک محسوب می‌شود و شهریه این دانشکده سالانه ۵۹هزار دلار است که در پایان دوره تحصیلی، اغلب بدهی کلانی روی دست فارغ‌التحصیلان آن می‌گذارد و دانشجویان معمولا بعد از پایان تحصیل تا سال‌ها به دانشگاه مقروض می‌مانند.
دکتر یارون یومر، رئیس این دانشکده گفته که این «هدیه تحول‌آفرین» در توانایی این دانشگاه برای جذب دانشجویانی که به باورهای آن پایبندند، انقلابی ایجاد خواهد کرد.
براساس بیانیه این دانشکده، شهریه تمام دانشجویان سال آخر که تنها یک ترم شانس استفاده از این اعانه را دارند، برای ترم بهار به آنها بازپس داده می‌شود و از ‌ماه اوت تمامی دانشجویان شهریه رایگان خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید