• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 5 اسفند 1402
کد مطلب : 219199
+
-

افتتاح با چاشنی انتخاب مردمی

منطقه3 امروز میزبان صدوسومین پویش امید و افتخار است

امید و افتخار
افتتاح با چاشنی انتخاب مردمی

محمد سرابی؛ روزنامه‌نگار

پویش هفتگی امید و افتخار همچنان ادامه دارد و این هفته به طرح‌های متعدد یکی از مناطق شمالی تهران اختصاص پیدا کرده است. شهردار منطقه3 درباره پروژه‌های این منطقه به همشهری می‌‌گوید: «46پروژه توسعه محله‌ای از ابتدای امسال در منطقه به اجرا درآمد. بخشی از این پروژه‌ها نتیجه طرح «من شهردارم» و نظرسنجی از شهروندان درباره اولویت‌ها و نیاز‌های محل زندگی آنها بود که در دستور کار شهرداری قرار گرفت. 45مورد از 46پروژه توسعه محله‌ای تا‌کنون به پایان رسیده که نشانه موفقیت منطقه در پیگیری خواسته‌های مردمی است. تنها مورد باقیمانده پروژه زورخانه ده‌ونک است که تا 2هفته دیگر تمام می‌شود و بنابراین در سال‌جاری تمام پروژه‌های توسعه محله‌ای منطقه3 به نتیجه خواهند رسید.» حمید جوانی با تأکید بر اینکه مجموعا بیش از 150میلیارد تومان برای نزدیک به 60پروژه سطح منطقه صرف شده است، می‌افزاید: «15پروژه عمرانی، ترافیکی هم در سطح منطقه داشتیم که بخشی از آن در سال گذشته شروع شده بود. این پروژه‌ها هم امسال به مرحله نهایی رسیدند. در نتیجه در روز شنبه 5اسفند‌ماه حدود 60پروژه برای ارائه در پویش امید و افتخار داریم.»
یکی از پروژه‌های عمرانی مهم در منطقه3 بازسازی کانال‌های انتقال آب است. برخی از این کانال‌ها و مسیل‌ها که در سال‌های قبل ساخته شده‌اند به‌دلیل گذشت زمان و فرونشست‌های کوچک، دچار ترک‌خوردگی شده‌اند و باید مسیل دوباره ساخته شود. با ارزیابی‌های شهرداری منطقه و قبل از ریزش این دیواره‌ها، قسمت‌های آسیب‌دیده مرمت و مستحکم‌سازی‌ شدند تا مسیل همچنان به‌کار خود ادامه دهد. 2نمونه از این پروژه‌ها، مسیل مجتبایی و مسیل زرگنده هستند.
شهردار منطقه 3با اشاره به بخش‌های مختلف پویش امید و افتخار در این منطقه می‌گوید: «یک بخش از پویش امید و افتخار مقاوم‌سازی‌ مسیل‌های منطقه بود که فاز اول آن امسال انجام شد و فاز‌های بعدی را در آینده به اجرا درخواهیم آورد. همچنین ساخت کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی در خیابان‌های دولت و خیابان ولیعصر به اتمام رسیده که قدمی در راه جلوگیری از آب‌گرفتگی در فصل بارندگی‌ خواهد بود.»
جوانی با اشاره به نورپردازی پل‌های فجر و طرح‌های دیگر افزود: «یکی از پروژه‌هایی که در پویش امید و افتخار رونمایی می‌شود تونل نوری در بوستان ملت است. طرح‌های قبلی نورپردازی در این بوستان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته بود و علاقه‌مندان از راه‌های دور به بوستان ملت می‌آمدند. همین هم باعث شد که نورپردازی‌ها برای مدت طولانی باقی بمانند. اکنون قصد داریم تونل نوری این بوستان را برای مناسبت‌های پیش‌رو شامل ‌ماه مبارک رمضان و نوروز آماده کنیم و امیدوار هستیم همچنان مورد رضایت شهروندان باشد.» او می‌افزاید: «برخی از بوستان‌‌های منطقه که کاستی‌هایی داشتند در این مدت نوسازی و تکمیل شدند. » شهردار منطقه با اشاره به درخواست‌های مردمی و مشکلات حمل‌ونقل در منطقه3 می‌گوید: «سال قبل پایانه ونک را مسقف کردیم تا شرایط مناسبی برای مسافران ایجاد شود. امسال نیز مسقف‌سازی پایانه‌های حقانی و قلهک انجام گرفت.»
45پروژه امید و افتخار به انتخاب مردم اجرا و 15مورد نیز از سوی مدیریت شهری انتخاب شده است.

بخشی از پروژه‌های امید و افتخار منطقه3 در پنجم اسفند‌ماه




 

این خبر را به اشتراک بگذارید