• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 5 اسفند 1402
کد مطلب : 219196
+
-

تهران غرق در نور و شادی

تهران آماده جشنی بزرگ شده است و در هر کوچه و خیابانی که قدم می‌زنید، خبر از آن می‌دهد. طرح و رنگ و شادی در پایتخت چشم‌نوازی می‌کند و مردم هم آماده رفتن به استقبال آن هستند. مدیریت شهری تهران نیز همزمان با جشن نیمه‌شعبان، شهر را آب و جارو کرده و آماده برگزاری آن است.

جشن بزرگ خانوادگی
جشن بزرگ خانوادگی در روز‌ یکشنبه، ششم اسفندماه۱۴۰۲‌ از ساعت ۳ تا غروب آفتاب در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی با حضور شهروندان در سنین مختلف، همراه با برنامه‌های شاد، سرود، نورافشانی و ایستگاه‌های پذیرایی برگزار خواهد شد.

جشن محلات
از گذشته، مردم در شب نیمه‌شعبان در محلات مختلف و خیابان‌های بزرگ علی‌الخصوص خیابان هفده‌شهریور و چهارراه کوکاکولا جشن‌های محلی را برگزار می‌کردند و غالب مردم در خیابان‌ها حضور داشتند تا ایستگاه‌های صلواتی‌ یا طاق‌های نصرت چراغانی‌شده را مشاهده کنند. از این‌رو جشن محلات نیز یکی دیگر از برنامه‌های نیمه‌شعبان است که تیزر و تبلیغات آن در رسانه‌ها و رسانه ملی آغاز شده است و گروه‌های مردمی که توان برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌های پذیرایی و پردیس‌های فرهنگی را دارند، ثبت‌نام کرده‌اند. در جشن محلات اصل کار توسط مردم انجام می‌شود.

قصه‌هایی برای انسان‌شدن
این برنامه که کتاب‌محور است، از سری پاتوق‌های کتابخوانی نوجوانان در سطح فرهنگسراها و کتابخانه‌های شهر تهران برگزار می‌شود.‌ در این برنامه به مناسبت نیمه‌شعبان بر خوانش و معرفی رمان‌ها و داستان‌هایی مبتنی بر قصص قرآنی و تأکید بر رمان‌هایی که در حوزه انتظار مبتنی بر آیات قرآن نوشته شده‌اند، تمرکز دارد. این برنامه از روز سه‌شنبه مورخ یکم اسفندماه شروع شده ‌و تا تاریخ هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

گل برای گل
«گل برای گل» عنوان جشن‌های میدانی با موضوع نیمه‌شعبان است که توسط نوجوانان در فضاهای بیرونی فرهنگسراها با آیتم‌های مختلف، استیج و موضوعات متنوع در قالب‌های هنری مختلف توسط نوجوانان با حمایت و پشتیبانی فرهنگسراها طراحی و اجرا می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید