• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 12 تیر 1397
کد مطلب : 21914
+
-

مسمومیت آبزیان رودخانه فصلی

خبر‌
مسمومیت آبزیان رودخانه فصلی


مسئول شبکه دامپزشکی بیجار گفت: بیش از ۴هزار آبزی در رودخانه فصلی در نزدیکی روستای آلاگز این شهرستان تلف شده‌اند.

هادی اسکندری در گفت‌وگو با‌ ایسنا‌، با اشاره به آلوده شدن رودخانه فصلی در نزدیکی روستای آلاگز از توابع این شهرستان گفت: پنجشنبه گذشته براساس گزارش‌های مردمی یک تیم از شبکه دامپزشکی همراه با کارکنان محیط‌زیست در سریع‌ترین زمان برای بررسی به منطقه اعزام شد و حین بررسی میدانی یک قوطی خالی ظرف علف‌کش نباتات را کشف کرد.

وی با اشاره به اینکه در کالبد شکافی چند نمونه ماهی، هیچ علائمی از بیماری‌های آبزی مشاهده نشد‌، افزود: در کالبدشکافی که در مرکز انجام شد تشخیص اولیه دلالت بر مسمومیت بر اثر علف‌کش داشت ولی برای تشخیص قطعی این تلفات نمونه‌برداری و به مرکز آزمایشگاه رفرنس استان ارسال شد. به گفته وی، حدود ۴هزار قطعه انواع آبزی ازجمله ماهی زرد، خرچنگ و لاک‌پشت براثر مسمومیت تلف شده‌اند.

 اسکندری از شهروندان بیجاری به‌خصوص مردم روستا‌های اطراف رودخانه خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان به هیچ عنوان از ماهی‌های تلف‌شده استفاده نکنند‌.
آلودگی‌های نفتی، فاضلاب‌های شهری و خانگی، زهاب‌های کشاورزی و پساب‌های صنعتی از مهم‌ترین عوامل آلاینده رودخانه‌های کشور است که آبزیان موجود در این زیست‌بوم‌های آبی را تهدید می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید