• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219113
+
-

مشکلات امنیتی در شوش حل شد

نگاه
مشکلات امنیتی در شوش حل شد

محمدامین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه16

خیابان صابونیان معبری مهم و شناخته‌شده در محدوده شوش است که طی 2‌دهه به صنف فروش بلور و چینی تبدیل شده است. ازدحام جمعیت در این معبر سبب افزایش جرائمی چون سرقت و کیف‌قاپی و ... شده و از سوی دیگر مشکلات امنیتی و اخلاقی زیادی در این نقطه رقم خورده بود؛ بنابراین ساماندهی این خیابان ضرورت داشت که پیگیری‌های لازم انجام شد و پس از 90روز برگزاری جلسات متعدد و بررسی همه ابعاد در نهایت اجرای طرح کلید خورد و عملیاتی شد. یکی از دغدغه‌های شهروندان مربوط به دستفروشان است. متأسفانه سدمعبر صنفی، وانتی و بساط‌گستری وجود دارد. وانتی‌ها بیشتر در محله جوادیه و خزانه حضور دارند و برای حل این مشکل نیز با پلیس راهور و نیروی انتظامی در حال رایزنی هستیم و تا ۲‌ماه آینده مشکل در این منطقه به‌طور کامل رفع و رجوع می‌شود. در بازار شوش توانستیم دستفروشان را ساماندهی کنیم و قطعا در نقاط دیگر هم از این تجربه موفق استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر بساط‌گستران در بوستان میثاق که در گذشته به یک نقطه بی‌دفاع شهر تبدیل شده بود و کارتن‌خواب‌ها و معتادان در آن رفت‌وآمد داشتند، مستقر شده‌اند. نظارت نیروی انتظامی در این بوستان سبب افزایش امنیت بساط‌گستران شده است و این نشان می‌دهد می‌توان از طریق هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادها به نتایج مطلوبی دست یافت.
سرانه فضای سبز در منطقه۱۶ عدد مناسبی دارد، اما در ۲محله جوادیه و علی‌آباد سرانه بسیار پایین است، در محله جوادیه زمین تملک شده است و در حال احداث بوستان شهری هستیم. این بوستان تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. یک بوستان شهری نیز در محله علی‌آباد با متراژ ۲۲هزار مترمربع احداث خواهد شد و ‌ماه گذشته تملک این بوستان پایان یافت. براساس برنامه‌ریزی قرار است که این بوستان تا پایان سال۱۴۰۳ در اختیار شهروندان قرار بگیرند.
پروژه‌های دیگر مانند چیت‌سازی‌، ‌روغن نباتی قو و گاراژ خاکی قرار است در مسیر تأمین سرانه‌های عمومی شهروندان (فرهنگی، فضای سبز، مذهبی و ...) مورد استفاده قرار بگیرند. با توافقاتی که در کمیسیون ماده۵ انجام شده است، ۵۰درصد این زمین به سرانه شهری تبدیل می‌شود و مابقی در اختیار خود مجموعه روغن نباتی خواهد بود که برای ساخت‌وساز مجموعه مورد نیازشان استفاده کنند؛ به‌عبارت دیگر بخشی مسکونی و بخشی برای سرانه شهری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید