• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 3 اسفند 1402
کد مطلب : 219062
+
-

تقدیم به عزیز تازه از دست رفته

اینتر برای آندریاس برمه جنگید و برد

تقدیم به عزیز تازه از دست رفته

اتلتیکو اجازه نمی‌دهد بازی قشنگ شود اما اینترمیلان واقعا تیم کاملی است؛ دی‌مارکو و بارلا در پست خودشان بهترین‌اند و ستاره‌های دیگری نظیر چالهان‌اوغلو، زومر، لائوتارو، تورام و... هم در اوج و کمال به‌سرمی‌برند. اینتر حتی اجازه نداد حریفش یک شوت داخل چارچوب داشته باشد. آخرین باری که اینتر چنین آماری در چمپیونزلیگ ثبت کرده بود به سال 2006برمی‌گردد. سیمئونه هم بعد از بازی که با پیروزی یک بر صفر اینتر به پایان رسید، گفت تیمش آنطور که می‌خواسته بازی کرده. در حقیقت آنطور که می‌خواسته، بازی نکرد چون دنبال فوتبال نبود. تیم اسپانیایی در خانه خودش تیم دیگری است.
    این دیدار ساعاتی پس از فوت آندریاس برمه، اسطوره اینترمیلان برگزار شد. برمه در روز مرگش در اینستاگرام استوری کرده و گفته بود منتظر است این بازی را تماشا کند؛ او از آسمان‌ها بازی را دید.
    اینتر در 7بازی از 9بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا در زمین خانگی (2تساوی) پیروز شده است؛ همان تعداد پیروزی که در 21بازی قبلی خود (5تساوی و 9شکست) کسب کرده بود.
    اتلتیکومادرید هر یک از 2تقابل حذفی اخیر خود با تیم‌های ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی را باخته. شکست قبلی در مارس 2019مقابل یوونتوس (3بر صفر) و با هت‌تریک رونالدو بود. اتلتیکو هر 5بازی قبل‌تر را از ایتالیایی‌ها برده بود.
    اینتر پس از یوونتوس در سال 2016(10پیروزی) نخستین تیم سری‌آ است که هر یک از 9بازی اول یک سال تقویمی خود را در تمام رقابت‌ها با پیروزی آغاز می‌کند.
    اتلتیکومادرید برای نخستین بار بعد از بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی خود با منچسترسیتی در آوریل 2022در یک بازی لیگ قهرمانان موفق به زدن یک شوت به سمت دروازه نشد.
    اینتر 19شوت در این بازی زد که برابر با بهترین رکوردشان در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا از آوریل 2011مقابل شالکه است.
    مارکو آرناوتوویچ چهارمین گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا و دومین گل خود در خانه را از زمان گلزنی برای وردربرمن در آلمان در دسامبر 2010مقابل خود نراتزوری به ثمر رساند.
    ویتسل بلژیکی با 35سال و 39روز سن، مسن‌ترین بازیکنی شد که یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا را برای اتلتیکومادرید آغاز کرده است. میانگین سنی هر دو تیم بالا بود؛ نزدیک به 30سال.
    اینتر برای نخستین بار با مربیگری سیمونه اینزاگی 9بازی متوالی را در تمام رقابت‌ها برد. آخرین باری که نراتزوری به این موفقیت دست یافت به ماه‌های فوریه و آوریل 2021با آنتونیو کونته برمی‌گردد.
    یان زومر، دروازه‌بان اینتر ۲۱کلین‌شیت در تمام رقابت‌های این فصل ثبت کرده است.

سیمونه اینزاگی (سرمربی اینتر) و دیگو سیمئونه (سرمربی اتلتی) 61بار در کنار هم با پیراهن لاتزیو بازی کرده بودند که حاصل آن 4عنوان قهرمانی، ازجمله قهرمانی سری‌آ در فصل 2000-1999بود.

آنتوان گریزمان نود‌و‌دومین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را انجام داد و با رافائل واران به تساوی رسید. فقط 4بازیکن فرانسوی توانسته‌اند بیشتر از آنها بازی کنند (بنزما 152، تیری آنری 112، پاتریس اورا 108و ماکلله 96).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید